Новини, Новини бізнесу

Через арешт вагонів Полтавський ГЗК втратив понад 100 млн грн

Станом на травень 2024 року прямі збитки ПрАТ «Полтавський ГЗК» (входить до групи Ferrexpo) через заборону використання вагонів сягнули 103,3 млн грн. Про це на своїй сторінці у Facebook написав менеджер з транспортної логістики компанії Ferrexpo Віталій Олійник, інформує Rail.insider.

Віталій Олійник нагадав, що у жовтні 2023 року Київський апеляційний суд за клопотанням прокурорів Офісу генерального прокурора та слідчих Державного бюро розслідувань ухвалив арешт із забороною використання 2382 піввагонів люкового типу, що перебувають у власності Полтавського ГЗК, як «речовий доказ у кримінальному провадженні про нібито незаконний збут нефракційного відсіву за період 2019–2021 років».

На підставі ухвали слідчого судді Печерського районного суду міста Києва від 22 квітня 2024 року арешт піввагонів у частині заборони їх використання скасовано.

Станом на травень 2024 року прямі збитки Полтавського ГЗК від заборони використання вагонів становили 103,3 млн грн. До зазначених збитків входять оплати за вимушене зберігання та вимушене заміщення власних арештованих вагонів. Підприємство розглядає можливість подачі позову до держави з метою відшкодування шкоди, завданої діями працівників ДБР.

«Однак нещодавно підприємству стало відомо про нове клопотання слідчих ДБР та прокурорів Офісу генерального прокурора щодо повторного арешту та заборони використання 2382 піввагонів Полтавського ГЗК. Це клопотання буде повторно розглядати Печерський районний суд міста Києва 09 травня 2024 року», — зауважив Віталій Олійник.

Він також опублікував позицію підприємства у цій справі. Так, переважна більшість арештованих вагонів не використовувалася для перевезень продукції, законність продажу якої розслідується ДБР. Полтавський ГЗК надав ДБР докази про те, що лише 158 вагонів із 2382 арештованих перевозили продукцію, до якої є претензія у слідства.

Окрім того, капітальна вартість арештованої власності у п’ять разів перевищує суму завданих «збитків». Зокрема, вартість вагонів, на які накладено арешт і заборонено використання, становить понад 2 млрд грн.

Представник компанії звернув увагу і на те, що заборона використання вагонів ставить під загрозу своєчасність виконання договірних зобовʼязань перед міжнародними споживачами, що спричинить втрату партнерств і заміщення української продукції російськими аналогами.

«Зрив постачання через заборону використання вагонів може призвести до втрати підприємством європейських ринків та витіснення української залізорудної продукції конкурентною, зокрема і виробленою в РФ, адже на цей момент не існує санкцій щодо постачання російської залізорудної продукції на ринки Європейського Союзу. Натомість втрата ринків ЄС для Полтавського ГЗК може призвести до недоотримання державою валютного виторгу у розмірі понад 30 млрд грн на рік», — наголосив Віталій Олійник.

Він додав, що сторона захисту Полтавського ГЗК ініціювала численні звернення до представників українських та міжнародних бізнес-асоціацій із проханням звернути увагу на неналежне виконання українського законодавства та нормативно-правових актів, зокрема Указу Президента № 21/2024 від 23 січня 2024 року щодо зупинки правоохоронного тиску на бізнес.

«За фактом протиправних дій керівника групи слідчих ДБР, що були вчинені під час розслідування цього кримінального провадження, за клопотанням сторони захисту Полтавського ГЗК вже зареєстроване кримінальне провадження, досудове розслідування у якому на даний час триває», — уточнив Віталій Олійник.

Як повідомлялося раніше, прокуратура заарештувала 2,3 тис. вагонів Ferrexpo.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також