За підсумками першого півріччя 2024 року через українсько-румунські залізничні прикордонні переходи передано 1 млн 573 тис. т вантажів. Про це йшлося під час онлайн-наради представників АТ «Укрзалізниця» з перевізниками Румунії та Молдови 16 липня, пише Rail.insider.
У січні–червні між Україною та Румунією залізницею перевезено 1 млн 573 тис. т вантажів. Це на 16% менше, ніж за перше півріччя 2023 року. Падіння обсягів фіксується по обох прикордонних переходах. Так, через Вадул-Сірет—Дорнешти транспортовано 1 млн 365 тис. т. Порівняно з аналогічним періодом торік зниження передачі становить 7%. Водночас обсяг перевезень через стик Дяково—Халмеу порівняно з відповідним періодом минулого року скоротився на 47%. Загалом через перехід було передано 208 тис. т.
Найбільше через стики з Румунією за пів року передано зерна — 561 тис. т. Також до лідерів увійшли нафтовантажі (їх було передано 347 тис. т), цемент (260 тис. т), лісові вантажі (181 тис. т) та чорні метали (68 тис. т).
У першому півріччі 2024 року порівняно з відповідним періодом торік знизились обсяги передачі зерна (на 31%), нафтовантажів (на 16%) і вугілля (на 100%). Зростання демонстрували цемент, мінбудматеріали та лісові вантажі.
Через прикордонні переходи з Молдовою за шість місяців передано 1 млн 148 тис. т. Це на 23,8% менше до аналогічного періоду 2023 року.
Найбільше було перевезено:
- зернових — 348 тис. т;
- мінбудматеріалів — 203 тис. т;
- руди — 161 тис. т;
- чорних металів — 127 тис. т;
- цемент — 58 тис. т.
Скоротились обсяги передачі нафтовантажів, мінбудматеріалів та зернових. Водночас зросли перевезення руди, брухту і чорних металів.
Як повідомлялося раніше, у червні обсяг передачі вагонів із зерном до Румунії зріс на понад 62%.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики