Скільський: Збільшення обсягів перевезень зернових стало можливим завдяки зменшенню перевезень інших категорій вантажів
Новини, Перевезення, Укрзалізниця

Чому погіршується оборот зерновозів: проблемні напрямки та причини

Оборот зерновозів на залізничній мережі України станом на 1 жовтня сягав загалом 12,4 доби, що гірше, ніж тиждень до того, на 1,8 доби. Про це повідомив заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов у ході чергової наради з учасниками ринку зернових перевезень у четвер, 7 жовтня.

«Сьогодні ми перебуваємо в періоді пікового навантаження та відвантаження. Відповідно зростає навантаження на мережу, що погіршує показники роботи вагонів і локомотивів», — сказав він, зауваживши, що при цьому середній оборот зерновозів власності філії «Центр транспортної логістики» АТ «Укрзалізниця» більше за приватний рухомий склад і становить 14,3 доби.

Представник Укрзалізниці на запитання Rail.insider також озвучив інформацію про найпроблемніші напрямки щодо затримки вагонів.

«На сьогодні одним із найбільш проблемних є напрямок до прикордонного переходу Ізов (Ізов—Грубешів (Польща), — ред.). За цим напрямком у нас останнім часом понад 2 тис. вагонів накопичуються по мережі. Тому що пропускна спроможність щодо передачі поїздів по Ізову не забезпечує всього потоку. Інші прикордонні переходи працюють у робочому режимі, — окреслив поточну ситуацію Валерій Ткачов. — Також є питання по Здолбунову з передачею вагонів з Південно-Західної залізниці на Львівську. Це дві дільниці (напрямки на Ізов та Здолбунів, — ред.), де є накопичення вагонів, зупиняються состави та є покинуті поїзди. Крім того, є накопичення вагонів у напрямку Одеси з боку Подільська. Хронічна проблема на станції Одеса-Застава та на під’їздах до портів Миколаєва».

Він додав, що кількість покинутих поїздів загалом коливається «в районі 30». Переважно вони є на Львівській, Одеській та Південно-Західній залізницях. Кількість тимчасово затриманих составів із простоями понад 12 годин — приблизно 130—150.

«Щодоби диспетчерський апарат по цих питаннях веде розбори», — повідомив Валерій Ткачов.

Водночас він завірив, що «проблемні дільниці повністю забезпечені локомотивною тягою», але «стоїть питання її ефективного використання».

Причинами накопичення є:

  • наявність інфраструктурних обмежень на припортових станціях для зерна (2200—2400 зерновозів);
  • нерівномірне відвантаження (спад на початку жовтня);
  • додаткове навантаження на сортувальні станції через низький відсоток маршрутизації.

Ще одна з причин затримки вагонів, за словами Валерія Ткачова, яка виникла «буквально тиждень тому», — масова поява вікон через ремонт інфраструктури. «Це дільниці, що почали ремонтувати до зими. Тому найближчі два—три тижні буде ускладнений рух через ремонт верхньої будови колії», — повідомив він.

Заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» додав, що нинішня ситуація загалом є традиційною для цього періоду року. «Хто давно працює із залізницею, розуміє, що з серпня по грудень складна ситуація була завжди. Крім минулого року, коли через карантин не було пасажирського руху», — зазначив він.

За його словами, незважаючи на високий оборот вагонів, у вересні залізницею України перевезено рекордні за 5 років в цьому місяці обсяги зерна — 3 млн 889 тис. т.

Читайте також