Новини, Порти

ДБР викрило масштабну схему ввезення в Україну російського пального

Державне бюро розслідувань викрило масштабну контрабандну схему ввезення російського пального через порти Одеської області. Про це пише Rail.insider із посиланням на пресслужбу ДБР.

За оперативними даними, організатори використовували вантажні кораблі під українським прапором, які здійснювали комерційні рейси в іноземні порти. Екіпажі відключали системи автоматичної ідентифікації суден на маршруті до Румунії, Туреччини та Болгарії. З відключеними «маячками» кораблі прямували до визначеної акваторії, де приймали нафтопродукти з російських танкерів. Завантажені пальним кораблі поверталися на затверджений маршрут і знову з’являлися на радарах.

Після прибуття до румунських, турецьких і болгарських портів судна поверталися в Україну. Для розмитнення пального організатори підробляли документацію, в якій зазначали іншу країну походження продукції. Адже при офіційній закупівлі пального у резидентів РФ до імпортера  працівники митниці та ДПС застосовують додаткові заходи контролю. Також для мінімізації податків занижували обсяги ввезеного пального.

Оборудка з контрабандним пальним проводилася через Одеську митницю. Тільки з початку року цими суднами до України легально ввезено 27 тис. т нафтопродуктів. За інформацією слідства, це третина від реально імпортованого пального.

Слідчі попередньо встановили, що масштабна схема «безперешкодного» ввезення російського пального деякими українськими фірмами відбувається за сприяння посадовців Одеської та Енергетичної митниць і Південного регіонального управління Держприкордонслужби України.

Наразі слідчо-оперативна група ДБР проводить моніторинг обсягів вивезення з території терміналів нафтопродуктів вантажним транспортом та встановлює подальший ланцюг реалізації російського пального.

Читайте також