В УЗ з‘являться довгострокові контракти на перевезення
Новини, Тарифи

ФРТУ закликало Мінінфраструктури не підвищувати залізничні тарифи на порожній пробіг

Федерація роботодавців транспорту України (ФРТУ) звернулась до міністра інфраструктури України Владислава Криклія щодо негативних наслідків для економіки України від збільшення тарифів на перевезення порожніх вагонів. Відповідне звернення опубліковане на сайті федерації.

Нагадаємо, проєктом наказу МІУ від 5 серпня 2020 року пропонується підвищення тарифу для всіх класів вантажів з 1 січня 2021 року незалежно від класу вантажу, що перевозився до вивантаження.

У ФРТУ заявляють, що основна мета ініціативи не уніфікація перевезення порожніх вагонів, а чергове підвищення вартості залізничних перевезень. Так, вартість залізничних перевезень виросте після впровадження єдиного коефіцієнта на перевезення вагонів у порожньому стані в розмірі 1.885 на 2,3%, а після підвищення тарифу з 1 січня 2021 року, шляхом збільшення коефіцієнту до 2.656, на 9,1% у порівнянні з поточною вартістю таких перевезень.

“Такі непродумані кроки з боку державного монополіста у період економічної кризи, пов’язаної з пандемією СOVID-19 (за 7 місяців 2020 року промислове виробництво в Україні впало на 6,7% у порівнянні з відповідним періодом 2019 року) можуть призвести до ще більшого скорочення промислового виробництва та експорту, що спричинить зниження ВВП України, зайнятості та падіння надходжень до державного бюджету”, – ідеться у зверненні.

Також у федерації радять УЗ більше уваги звернути на зменшення витрат, що передбачені фінансовим планом Перевізника на 2020 рік.

“ФРТУ звертає увагу, що у фінплані одним із джерел надходжень зазначено доходи від уніфікації тарифів на перевезення порожніх вагонів в обсязі 383 млн грн у вересні-грудні (тобто +96 млн грн на місяць або + 1,15 млрд грн у річному вимірі). Водночас Федерація вважає, що витрати АТ «Укрзалізниця» необґрунтовано завищені мінімум на 20% або 20 млрд грн на рік”.

ФРТУ просить якнайскоріше провести спільну робочу нараду профільного міністра з призначеним головою правління УЗ Володимиром Жмаком, представниками вантажовідправників та галузевих асоціацій з метою погодження мораторію на будь-яке збільшення тарифів на послуги монополії в умовах кризи, а також напрацювання пропозицій щодо:

  • визначення шляхів скорочення необґрунтованих витрат у фінансовому плані УЗ на 2020 рік;
  • нетарифних ініціатив щодо покращення фінансового стану УЗ (продаж брухту у 2020 році обсягом до 285 тис.т. – раніше озвучені плани, а також непрофільних активів, максимальне залучення в процес перевезень вагонів, що простоюють), звільнення УЗ від податку на землю під коліями, пропозиції щодо збільшення продуктивності праці на УЗ;
  • розробки плану скорочення збитковості сегменту пасажирських перевезень;
  • причини постійного значного невиконання плану капітальних інвестицій Укрзалізниці (у 2019 році виконання склало лише 51%) та шляхи усунення цих причин;
  • детального аналізу руху грошових коштів УЗ у 2020 році (відповідно до звітності УЗ за 2019 рік станом на початок 2020 року на балансі УЗ було близько 7 млрд грн грошових коштів і ще 2 млрд грн на депозиті);
  • планів з реформування, демонополізації та підвищення прозорості АТ “Укрзалізниці”, у тому числі щодо створення конкуренції в сегментах тяги, вагонів, ремонту вагонів та локомотивів, а також продажу непрофільних активів.

Нагадаємо, раніше відповідний проєкт наказу МІУ розкритикував колишній міністр інфраструктури Володимир Омелян.

Також проєкт піддали критиці в об’єднанні “Укрметалургпром” та у федерації роботодавців паливно-енергетичного комплексу.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також