У Казахстані розвиватимуть альтернативні залізничні маршрути. Про це пише Rail.insider із посиланням на Rail-news.kz.
Як зауважує видання, під головуванням президента Казахстану Касим-Жомарта Токаєва відбулася нарада щодо розвитку транспортно-транзитного потенціалу країни в умовах санкцій проти РФ і Білорусі та змін у традиційних транспортно-логістичних ланцюжках.
Під час заходу наголошували на необхідності опрацювати альтернативні маршрути комунікації та доставки вантажів, а також диверсифікації поставок. Передусім планується розвивати Казахстан як надійний транзитний хаб.
«З цією метою необхідно сформувати альтернативні залізничні маршрути. Зокрема, йдеться про реалізацію проєктів Достик—Мойинти, Бахти—Аягоз, Мактаарал—Дарбаза, будівництво залізничної лінії в обхід Алмати», — зазначається у дописі.
Передбачається розвивати залізничне машинобудування та провести капітальний ремонт колій. Також у планах — здійснити масштабну модернізацію національної компанії «Қазақстан темір жоли».
«Можливо, настав час трансформувати КТЖ у національну транспортно-логістичну компанію. Це розширить мандат та завдання КТЖ, дасть змогу компанії більш комплексно вести роботу щодо розвитку транспортно-транзитного потенціалу країни», — заявив очільник держави.
Ще одним важливим завданням Касим-Жомарт Токаєв назвав диверсифікацію постачання нафти. Як зазначає, зокрема, видання “НВ”, йдеться про транспортування в обхід Росії.
“Пріоритетним напрямком є Транскаспійський маршрут. Доручаю “КазМунайГазу” опрацювати оптимальний варіант його реалізації, у тому числі з можливістю залучення інвесторів Тенгізського проекту. Уряду спільно з «Самрук-Казином» слід вжити заходів щодо збільшення потужностей нафтопроводів Атирау – Кенкіяк та Кенкіяк – Кумколь”, – зазначив президент.
Порушувалося питання і розвитку морських перевезень.
«Казахстан ніколи не був морською країною і тому не задіяв у повному обсязі можливості морських перевезень. Тепер інший час. Перед урядом я ставлю стратегічне завдання — трансформувати наші порти, перетворивши їх на один із провідних хабів Каспійського моря. Концептуально згоден, що потрібно зміцнити морський флот і створити контейнерний хаб у порту Актау», — наголосив Касим-Жомарт Токаєв.
Зауважимо, що через порт Актау Казахстан сполучається з Європою Транскаспійським маршрутом.
Як повідомлялося раніше, цьогоріч обсяг контейнерних перевезень Транскаспійським маршрутом може зрости удвічі.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики