Новини, Тарифи

Оприлюднено проєкт наказу щодо другого етапу зміни тарифів УЗ

На сайті Міністерства інфраструктури України оприлюднено проєкт наказу «Про внесення зміни до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги».

Йдеться про зміну рівня тарифів на перевезення вантажів 1-го класу додатково ще на 9%.

Як зазначається у пояснювальній записці до документа, Державна аудиторська служба України (ДАСУ) провела аудит діяльності Укрзалізниці у 2017—2020 роках та дійшла невтішного висновку: «Впровадження класності на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України, відсутність уніфікації коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів, є економічно необґрунтованими та надають преференції під час перевезень окремих видів вантажів. Через це АТ «Укрзалізниця» втратило доходів розрахунково на суму 17,6 млрд грн».

Окрім того, акцентується на тому, що коефіцієнт, який застосовується до тарифу на перевезення залізної руди та вугілля (1-й тарифний клас), є одним із найнижчих, проте обсяг перевезення цих товарів є найбільшим, перевезення зерна (ІІ клас) є дорожчим через більший коефіцієнт. Причому собівартість перевезення зазначених товарів практично однакова.

З огляду на те, що в загальних обсягах перевезення частка вантажів 1-го тарифного класу є найбільшою (майже 58%) ДАСУ запропонувала ввести в дію нову ініціативу. Зокрема, з 1 січня 2022 року збільшити рівень тарифів на перевезення вантажів 1-го тарифного класу на 9% та встановити коефіцієнт до тарифів Збірника тарифів у розмірі 2,402.

«Така ініціатива дасть змогу скоротити різницю між середнім рівнем тарифів та вантажами 1-го тарифного класу. При цьому, за умови реалізації зазначеної ініціативи, перевезення вантажів 1-го тарифного класу буде здійснюватися за рентабельними тарифами (3,4%)», — уточнюється у документі.

Також наголошується на тому, що прийняття проєкту наказу з 1 січня 2022 року дасть змогу:

  • скоротити диспропорцію між рівнями тарифних класів вантажів;
  • удосконалити тарифну політику на залізничному транспорті;
  • за прогнозними розрахунками, одержати додаткові доходи АТ «Укрзалізниця» від перевезень вантажів у межах України та пов’язані з ними послуги у 2022 році у сумі 2,308 млрд грн;
  • збільшити податкові надходження до Державного бюджету України на суму 117,2 млн грн у 2022 році;
  • збільшити фінансову можливість для забезпечення ремонту основних засобів, що використовуються в реалізації послуг з вантажних перевезень, та інфраструктури, направити кошти на освоєння капітальних інвестицій для забезпечення безпеки руху поїздів;
  • здійснити у 2022 рр. реконструкцію 150 км колії, електричних мереж, технічне переоснащення та ремонт штучних споруд господарства колії, тягових підстанцій, пристроїв СЦБ на суму 425,8 млн грн, модернізацію тягового рухомого складу на суму 400 млн грн.

«Реалізація проєкту наказу не потребує фінансування з державного чи місцевого бюджетів, а навпаки, буде сприяти їхньому наповненню», — акцентується у пояснювальній записці.

Зауважується, прийняття зазначеного рішення є наступним кроком на шляху ліквідації розподілу вартості перевезення за тарифними класами вантажів, що передбачено Стратегією АТ «Укрзалізниця» на 2019—2023 роки.

Ознайомитися з проєктом наказу можна тут.

Зауваження та пропозиції примаються впродовж місяця з дня оприлюднення.

Даний проєкт наказу є другим етапом анонсованого Укрзалізницею зближення тарифних класів. В ході першого етапу, як повідомлялося раніше, тарифи на вантажні залізничні перевезення змінені з 17 серпня.

Читайте також