Міністр інфраструктури України Владислав Криклій запропонував Казахстану перейти на систему обміну цифровими дозволами на міжнародні вантажні автоперевезення. Відповідну пропозицію Криклій озвучив під час зустрічі із заступником Прем‘єр-міністра Казахстану Романом Скляром. Сторони обговорювали перспективи подальшого співробітництва між обома країнами у сфері транспортної інфраструктури та торгівлі.
“Владислав Криклій зазначив, що основним спільним завданням для України та Казахстану є створення комфортних конкурентних маршрутів і умов для перевезення вантажів з метою стимулювання їх обсягів. Тому він запропонував казахстанській стороні перейти на систему обміну цифровими дозволами на міжнародні вантажні автоперевезення, що сприятиме значному посиленню цієї співпраці”, – повідомили в пресслужбі МІУ.
Подібні пілотні проєкти Україна також планує впроваджувати і з Польщею. Разом з цим, Міністр підкреслив необхідність підвищення конкурентоспроможності коридору ТРАСЕКА через впровадження єдиного транзитного дозволу між країнами-учасницями проєкту. Цьогоріч саме Казахстан головує в міжурядовій комісії ТРАСЕКА, тому в МІУ й підкреслюють важливість зняття бар’єрів у проходженні контейнерних поїздів і запровадження єдиних тарифів і документів на перевезення.
Очільник Міністерства також повідомив, що Україна планує масштабну електрифікацію і модернізацію свої залізничної інфраструктури, зокрема:
- реконструкцію залізничної колії на ділянці держкордону «Мостиська-2 – Скнилів» у Львівській області;
- електрифікацію ділянки «Ковель-Ізов-держкордон» довжиною 94 км;
- модернізацію залізничної колії 1435 мм на ділянці «Ковель-Ягодин-держкордон» з подальшою електрифікацією тощо.
Крім цього, відзначив Криклій, одним із пріоритетних завдань українського Уряду є створення на території України інфраструктури для високошвидкісного залізничного руху.
“Низка провідних країн світу, зокрема Корея, Китай та Італія вже підтвердили свою зацікавленість брати участь у цьому проєкті. За попередніми оцінками, загальна довжина колій, яку планується побудувати, становить близько 2000 км”, – відзначили в МІУ
Також під час зустрічі Владислав Криклій наголосив на важливості продовження роботи із залучення додаткового вантажопотоку в напрямку Китай – Казахстан – Азербайджан – Грузія – Україна – країни Європи з використанням морських портів Чорного і Каспійського морів.
Нагадаємо, 10 липня на сайті Верховної Ради зареєстровано законопроєкт №0052 “Про приєднання до Угоди про розвиток мультимодальних перевезень ТРАСЕКА”. Законопроєкт подано на підставі розпорядження уряду.
Відзначиом, що в економічному аудиті країни йдеться про те, що транзитний потенціал України використовується тільки на 25–30%. В той же час розвиток логістичної інфраструктури та гармонізація транспортних коридорів з країнами Європи і світу дасть можливість Україні реалізувати своє вигідне положення та стати транзитним хабом світового масштабу. Ефект від збільшення експорту транспортних послуг може сягнути 359 млрд дол. США за наступні 10 років.