KTZ Express збільшить парк власних фітингових платформ
Міжнародні новини, Новини

Китай з 2022 року припиняє субсидіювати залізничні перевезення до ЄС

У 2022 році Китай скасовує державні субсидії для залізничної галузі за напрямком до Європейського Союзу. Про це повідомляє railfreight.com.

Протягом останніх трьох років Китай зменшував відповідні субсидії на поїзди між Китаєм та Європою. Фінансова підтримка не могла становити понад 50 % транспортних витрат у 2018 році, не більше 40 % у 2019 році та не більше 30 % у 2020 році.

Фінансові субсидії поділяються на прямі та непрямі. Пряма підтримка  виплачується логістичним компаніям. Непрямі стосуються місцевих залізничних компаній, аби знизити тарифи, що також знижує витрати логістичних компаній.

Зауважено, що раніше субсидії було введено з метою підвищення конкуренції серед залізничних компаній, а також для здешевлення перевезення товарів з низькою вартістю, аби ті могли зайняти ринок ЄС.

“Отже, “принцип низьких цін” замість “принцип близькості” став переважаючим законом ринку”, – ідеться в матеріалі.

Тепер, згідно з прогнозами,  скасовування субсидій неминуче призведе до різкого зменшення обсягів перевезень. Першим може постраждати Казахстан, який є головним транзитним коридором цього напрямку.

У матеріалі вказано, що, згідно з дослідженням (моделюванням), відмова від субсидій є не правильним кроком. Адже державні субсидії необхідні, але не повинні бути занадто високими.

Наприклад, у випадку з маршрутом Ухань–Гамбург економічні та соціальні вигоди поїзда є оптимальними, коли державна субсидія становить від 2000 до 2500 доларів США за TEU.  На кінець 2019 року субсидія становила від 6 000 до 7 000 доларів США за TEU.

Зауважено, що коли субсидія є занадто високою, вона може задушити стимул для компаній поліпшити рівень обслуговування та, таким чином, зменшити свою привабливість на ринку вантажів.  За меншої фінансової підтримки вони вдосконалюють свою діяльність, а їхня залежність від підтримки зменшується.

Читайте також