Новини, Економіка

Майже 6 млрд грн, сплачені як земельний податок та акциз на пальне, мають бути повернуті Укрзалізниці, — науково-економічна рада АТ «Укрзалізниця»

Кошти, сплачені Укрзалізницею як податок на землю та як акциз на дизпальне, мають бути повернуті компанії для фінансування пасажирських перевезень. Про це йдеться у висновку науково-економічної ради АТ «Укрзалізниця», передає пресслужба УЗ. Крім того, фахівці вважають, що сплата податку на землю та акцизного збору з дизельного пального загальною сумою приблизно 6 млрд грн на рік призводить до посилення нерівності умов між залізничним і автомобільним транспортом та штучного зростання витрат залізничного транспорту, а відповідно, і транспортної складової у вартості продукції інших сфер економічної діяльності.

Науковці нагадують, що з 1 січня 2018 року в Україні запрацював державний дорожній фонд, що формується, насамперед, шляхом акцизу з виготовленого в Україні та імпортного пального. Водночас акциз на дизельне пальне з урахуванням того, що залізничний транспорт України споживає понад 10% від усього загального обсягу, спрямовується тільки на ремонт автомобільних доріг, у той час як залізничний транспорт не використовує автомобільні траси, а також не отримує коштів з дорожнього фонду на своє оновлення.

«В Україні ж починаючи з 2019 року із залізниці зняті навіть ті мінімальні пільги, які були раніше, через що податок на землю збільшиться майже в чотири рази. Таким чином, АТ «Укрзалізниця» понесе податкове навантаження більше 50%, тоді як максимальні податкові ставки в Західній Європі і Японії становлять 37%», — наголошується у звіті.

Щодо земельного податку експерти зазначають, що в інших країнах залізничний транспорт не оподатковується земельним податком, а розвиток інфраструктури відбувається тільки коштом або за допомогою державного субсидіювання. На їхнє переконання, залізничний транспорт має стати пріоритетним видом наземного транспорту для державної економічної політики.

 Зазначимо, що до складу науково-економічної ради АТ «Укрзалізниця» входять ректор Дніпровського національного університету залізничного транспорту Олександр Пшінько, професор кафедри економіки, маркетингу та бізнес-адміністрування Державного університету інфраструктури та технологій Георгій Ейтутіс, завідувач кафедри економіки та управління виробничим і комерційним бізнесом Українського державного університету залізничного транспорту Володимир Дикань.

Зазначимо, що директор з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев вважає, що скасування земельного податку усуне нерівність, зменшить витрати залізничної галузі та збільшить її інвестиційну привабливість.

Нагадаємо, що скасувати податок на землю для Укрзалізниці хочуть і в МІУ.

«Ми вже з профільним комітетом це питання обговорили. Будемо працювати над тим, щоб відмінити податок в цьому році, адже з таким же успіхом Укравтодор міг би платити податок на землю», — повідомив  міністр інфраструктури Владислав Криклій в одному з інтерв’ю.

 

[democracy id=”17″]

Дякуємо за відповідь!

Для визначення об’єктивного загального зрізу настроїв на ринку залізничних вантажоперевезень пройдіть опитування повністю! Результати допоможуть нам окреслити проблемні точки й взаємовигідні шляхи вирішення загальних проблем та будуть представлені на загальний розсуд без редакційної цензури.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також