АМКУ рекомендувало Укрзалізниці надавати послуги з перевезення вантажів на рівних умовах
Економіка, Новини

Минулого року Україна закупила рекордний обсяг дизпального

Обсяг поставок дизпального на український ринок у 2020 році збільшився на 5,8% – до рекордних 7,39 млн т. Про це повідомила консалтингова група «А-95».

Частка українських НПЗ в балансі ринку виросла до 15,3%, імпорту – зменшилася до 84,7%. Роком раніше це співвідношення складало 11,6% до 88,4%.

Внутрішнє виробництво дизпального у 2020 році збільшилося на 39%, з 812 тис. тонн до 1,129 млн тонн у 2019 році. Згідно з інформацією, це максимальний показник з 2012 року, коли був зупинений Лисичанський НПЗ.

Імпортні поставки дизельного пального у 2020 році виросли на 1,4% – до 6,265 млн т проти 6,178 млн т у 2019 році. Найбільшим джерелом імпорту залишається Російська Федерація з часткою ринку 35,4%. Поставки з РФ в 2020 р зросли на 4,8% – до 2,616 млн т.

Повідомляється, що минулого року через морські порти в Україну надійшло 776 тис. тонн, що на 11,3% більше, ніж в 2019-му.

«Основним драйвером зростання споживання дизпального у 2020 році стало дорожнє будівництво, в якому залучена велика кількість великотоннажного транспорту. Активними залишалися і приватні автовласники, особливо в умовах карантинних обмежень і дизелізації «приватного» автопарку», – заявив директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

За даними «А-95», за останні п’ять років український ринок дизельного пального зріс на 35%, з 5,45 млн т у 2015 році, до 7,39 млн тонн у 2020 році.

Нагадаємо, минулого року року УЗ вперше уклала рамкову угоду щодо закупівлі дизпального. Угоду укладено з 12-ма компаніями. Заявлені обсяги становлять 200 тис. тонн пального, а сума – 4,8 млрд грн. Саме на цю суму УЗ може проводити спрощені торги з цими учасниками.

Також Укрзалізниця збирається  створити спеціальний фонд розвитку залізничного транспорту, до якого будуть надходити кошти для виплат перевізником акцизу на пальне. УЗ щорічно сплачує понад 1,7 млрд грн акцизу. Проте фактично ці кошти йдуть на розвиток конкурентів, тобто на розвиток мережі автодоріг. В УЗ скаржаться – залізничний транспорт України споживає понад 10% від усього загального обсягу пального, але компанія не отримує коштів з Дорожнього фонду на своє оновлення.

Читайте також