Обсяг постачання дизельного пального з Румунії в перші дні жовтня впав до мінімального рівня з початку року. Про це пише Rail.insider із посиланням на Enkorr.
Згідно з даними консалтингової групи «А-95», за перші п’ять днів місяця імпорт з румунського напрямку впав до 1,5 тис. т, що у 12 разів менше порівняно з початком вересня. Причина падіння обсягів — заборона імпорту дизпального з румунського термінала в Констанці з 1 жовтня. Підставою для такого рішення стало надходження до Румунії великих партій пального індійського походження упродовж літніх місяців. Компанія Reliance Industries, яка була постачальником дизелю з Індії, є великим покупцем російської нафти. Припинення закупівель індійського пального узгоджується з пунктами 18-го пакета санкцій ЄС, який передбачає заборону імпорту нафтопродуктів, що виготовлені з російської нафти, з 21 січня 2026 року. Щоправда, українська Енергетична митниця й Служба безпеки зробили це майже на чотири місяці раніше.
На початку жовтня з Румунії надходив тільки дизель виробництва OMV Petrom. Утім, спроби розмитнити морський ресурс із Констанци теж були. Компанія Oscar Downstream 30 вересня відправила три машини з термінала в Романі, але до покупців вони не доїхали.
«Вони всі зупинені для проведення тестів — вони [митники] знають, що мають термін два–три тижні для обробки тестів», — повідомив представник румунської компанії 1 жовтня.
У планах Oscar Downstream було відвантажити на український ринок 10 тис. т пального упродовж жовтня. Розрахунок ґрунтувався на тому, що під заборону підпаде тільки базис Констанци, а з інших терміналів можна буде відвантажувати пальне. Але план не спрацював, оскільки компанія імпортує ресурс також через Констанцу.
Учасники ринку кажуть, що у перевірках застряг і вантаж Vitaro Energy, яка минулого місяця продала на українському ринку найбільший обсяг з Констанци.
«У Vitol є баржа стоїть з суботи. Митниця відібрала зразки та дала їм 30-денний термін», — повідомило джерело.
Оператори паливного термінала в Констанці сподіваються, що запроваджена заборона матиме тимчасовий характер, оскільки неможливість відвантажувати створює надлишок продукту в резервуарах. У вересні до Констанци надійшло 372 тис. т дизпального, з яких майже половина припала на індійський продукт.
Як повідомлялося раніше, Україна планувала ввести санкції щодо пального з румунського порту Констанца у жовтні.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики












