Інфраструктура, Новини, Укрзалізниця

На Луганщині обрали оптимальний варіант для будівництва залізниці

Маршрут для будівництва залізничної вітки на Луганщині обрано. Про це пише Rail.insider із посиланням на сайт Луганської ОДА—обласної військово-цивільної адміністрації.

Йдеться про колію, що з’єднає напрямок Лантратівка—Кіндрашівська-Нова із залізничною мережею України.

За словами очільника ОДА Сергія Гайдая, на розширеному засіданні відповідної робочої групи 29 грудня розглянули 4 варіанти і обрали найоптимальніший — Рубіжне—Старобільськ. «Він простий у будівництві та найдешевший. Розглядається можливість електрифікації дільниці. Проєктанти завершать роботи приблизно через 4 місяці. Водночас ми почнемо опрацьовувати питання щодо вилучення земельних ділянок — пропонуватимемо людям на обмін резервні землі або грошову компенсацію», — наголосив посадовець.

Голова облдержадміністрації нагадав, що з початку бойових дій північна частина Луганщини повністю відрізана від всеукраїнської мережі залізничного сполучення. Це, зокрема, спричинило складну ситуацію в енергетичній галузі через неможливість постачання вугілля на Луганську ТЕС у місто Щастя. Крім того, сільгоспвиробники області для перевезення продукції змушені використовувати автомобільний транспорт, що призводить до швидшого пошкодження доріг.

«Збитки сягають мільярди гривень, які держава та область спрямовують на відновлення цих автошляхів», — додав Сергій Гайдай.

Презентував результати виконання першого етапу розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва головний інженер проєкту ПрАТ «Хардіпротранс» Володимир Прокопенко. Він поінформував, що загалом розглядалося чотири варіанти будівництва.

Однак напрямки Сватове—Білокуракине та Рубіжне—Новоайдар, за оцінкою проєктантів, дуже дорогі за виконанням через критичні для залізниці перепади висот поблизу Білокуракиного та Новоайдару відповідно. «Аналогів такого будівництва в Україні немає і визначити орієнтовну вартість майже неможливо», — акцентується у повідомленні.

Найоптимальнішими виявилися варіанти будівництва колії за маршрутами Рубіжне—Старобільськ або Сватове—Старобільськ. Остання дільниця вирізняється перепадами висот, необхідністю будівництва низки штучних споруд, зокрема естакади довжиною понад 2 км з висотою опор до 20 м. Майже весь маршрут пролягає приватизованими землями сільськогосподарського призначення. Орієнтовна вартість будівництва — 8,13 млрд грн (без електрифікації) та 11,5 млрд грн (з електрифікацією).

Водночас напрямок Рубіжне—Старобільськ має рівніший рельєф місцевості без значних висотних перепадів. Третина траси пролягає державними землями. Орієнтовна вартість — 4,6 млрд грн (без електрифікації) та 8,3 млрд грн (з електрифікацією).

Обговорення запропонованих варіантів відбулося за участю представників інститутів громадянського суспільства. Оптимальним для виконання другого етапу розробки техніко-економічного обґрунтування будівництва членами робочої групи обрано напрямок Рубіжне—Старобільськ.

Як повідомлялося раніше, маршрут для залізничної вітки на Луганщині мали визначити впродовж року.

Читайте також