Новини, Рухомий склад

На програму оновлення вагонного парку необхідно витратити до 144 млрд грн

На програму оновлення вагонного парку, що ініціює Міністерство інфраструктури, доведеться витратити від 124 до 144 млрд грн (за різними підрахунками). Про це під час інтенсиву «Залізниця 2021—2022: підсумки та прогнози» заявив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов, передає Rail.insider.

За його словами, впродовж дії програми (2022—2031 роки) передбачено списання приблизно 63 тис. вагонів. Із них — 45 тис. піввагонів та 18 тис. зерновозів. Натомість планується побудувати 51,3 тис. одиниць рухомого складу: 36,7 тис. піввагонів і 14,6 тис. зерновозів.

Водночас інвестиції Укрзалізниці у вагонобудівну галузь впродовж наступних 10 років мають сягнути 62,7 млрд грн. На власних потужностях товариство має намір виготовити 13,6 тис. піввагонів і 4,5 тис. зерновозів на загальну суму 46,7 млрд грн. Ще на 16 млрд грн передбачається закупити рухомого складу в українських виробників (3,2 тис. піввагонів та 2,9 тис. зерновозів).

Водночас приватні власники рухомого складу мають інвестувати 81,7 млрд грн. Ці кошти необхідні для виготовлення 19,6 тис. піввагонів та 7,3 тис. зерновозів.

Окрім того, під час заходу було порушено питання щодо необхідності посилювати контроль за технічним станом рухомого складу. Валерій Ткачов повідомив, посилаючись на слова голови правління АТ «Укрзалізниця» Олександра Камишіна, що це може призвести до зупинки залізничних перевезень. «Якщо ми завтра дамо команду перевіряти (рухомий склад, — ред.) так, як це необхідно, то вся залізниця встане. Тому що питання будуть до всіх вагонів: і УЗ, і приватних. Тому ми паралельно будемо як обмежувати термін експлуатації вагонів, так і посилювати контроль за технічним станом вагонного парку», — заявив заступник директора департаменту комерційної роботи.

Як повідомлялося раніше, в МІУ розповіли про можливі інструменти фінансування оновлення вагонного парку. Проте наразі державної програми підтримки немає.

Думку представника УЗ щодо варіантів залучення коштів можна прочитати тут. А про головні проблеми, що стоять на заваді розвитку лізингу вагонів та локомотивів в Україні, розповів генеральний директор компанії «ОТП Лізинг» (OTP Leasing) Андрій Павлушин.

Нагадаємо, що Держрегуляторна служба опублікувала рішення щодо проєкту наказу МІУ про списання вагонів.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також