Чинна нормативна база дозволяє без проблем реалізувати Укрзалізниці свій брухт через систему «Прозорро». Про це заявив президент Федерації металургів України Сергій Біленький, передає УНІАН.
За його словами, українські металурги перебувають у режимі дефіциту металобрухту. Водночас на балансі Укрзалізниці накопичилися великі обсяги сировини, які компанія не продає, чинна нормативна база дозволяє УЗ продавати металобрухт без жодних обмежень.
“УЗ посилається на відсутність певних розпоряджень від Уряду. Але нормативна база дозволяє без проблем реалізувати цей металобрухт через систему Прозоро. Треба просто проявити ініціативу! Адже в цей важкий період мусять всі згуртуватися і працювати на перемогу, забезпечуючи максимальну роботу всіх стратегічних галузей економіки”, – відзначив Біленький.
За словами Біленького, зараз на складах УЗ накопичилось вже понад 140 тисяч тонн металобрухту. За поточними цінами — це майже мільярд гривень.
“І це не тільки сировина для роботи вітчизняних підприємств. Його нереалізація позбавляє бюджет щонайменше 200 мільйонів податкових надходжень в бюджет. І ще один нюанс. Зараз залізнична інфраструктура потерпає від ударів ворога. Хоча металурги готові викупити в УЗ брухт, щоб залізничники отримали необхідні кошти для відновлення зруйнованих потужностей”, – зауважив Біленький.
Відзначимо, що представники Об’єднання підприємств Укрметалургпром просили ВРУ вплинути на розблокування продажів брухту УЗ.
Своєю чергою, в Укрзалізниці пояснили, що у вересні 2023 року постановою КМУ було скасовано порядок, яким відчуження майна товариства здійснювалося за рішенням правління. Тож відтепер продаж майна та передача в оренду, зокрема й продаж брухту, має погоджувати Кабмін.
Нагадаємо, залізничний оператор припинив реалізацію брухту ще у вересні 2023-го. Продажі припинилися відразу після того, як Кабмін заборонив УЗ продавати брухт в обхід системи Prozorro, вважаючи, що це створить корупційні ризики.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики