Новини, Перевезення

Почали діяти автоматичні штрафи за перевантаження автотранспорту (доповнено)

Сьогодні, 1 жовтня, набули чинності закони щодо здійснення габаритно-вагового контролю (ГВК). Про це пише Rail.insider із посиланням на пресслужбу Міністерства інфраструктури.

Закони регламентують адміністративну відповідальність за правопорушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті, що зафіксовані за допомогою засобів фото- й кінозйомки, відеозапису, зокрема в автоматичному режимі через платформу “Зважування-в-русі” (система WiM).

Зміни поширюються на всі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України, а також на вантажовідправників.

Фіксація порушення відбуватиметься так: система WiM фіксує перевищення встановлених норм і надсилає дані до Центру обробки даних. Інспектор перевіряє їх, формує постанову та накладає електронний підпис. Після цього постанова друкується та надсилається порушникові.

Новим законодавством передбачені такі штрафи:

  • 8,5 тис. грн — перевищення габаритно-вагових норм на 5—10%,
  • 17 тис. грн — перевищення габаритно-вагових норм на 10—20%,
  • 34 тис. грн — перевищення габаритно-вагових норм на 20—30%,
  • 51 тис. грн — перевищення габаритно-вагових норм на понад 30%,
  • 51 тис. грн — ухилення від проходження ГВК, перевищення швидкості, порушення вимог дорожніх знаків і розмітки, вчинення правопорушень у зоні ГВК.

«Сплачуватиме штраф належний користувач транспортного засобу — фізична особа або керівник юридичної особи, за якою зареєстровано транспортний засіб у Єдиному державному реєстрі. Тобто саме власник автомобіля, а не водій, коли йдеться про дві різні особи», — наголошується у повідомленні.

Про штраф водій дізнаватиметься із рекомендованого листа, надісланого поштою. Лист міститиме постанову та реквізити для оплати. Зробити це необхідно впродовж 10 днів з дня отримання повідомлення.

Як повідомлялося раніше, у липні власникам вантажівок надіслано 4,5 тис. повідомлень про порушення габаритно-вагових норм.

Сьогодні уже виявлено першого порушника.

«Символічно, що перший автоматичний штраф за перевантаження — одразу максимальний. Вантажівка рухалась з перевищенням на 39% допустимого навантаження на осі. Це вкотре доводить, що функція контролю є ключовою у питанні збереження об’єктів Великого будівництва», — зазначив міністр інфраструктури Олександр Кубраков.

Читайте також