Новини

Штраф за приймання на брухт деталей вагонів сягне 2 тис. неоподатковуваних мінімумів доходів громадян

Державна регуляторна служба України погодила проєкт Закону України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Закону України «Про металобрухт» щодо посилення відповідальності за втручання в діяльність залізничного транспорту». Його Міністерство інфраструктури України оприлюднило на початку червня. Про це пише Rail.insider із посиланням на railexpoua.

Як зазначається у повідомленні, проєкт Закону України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Закону України «Про металобрухт» щодо посилення відповідальності за втручання в діяльність залізничного транспорту» посилить кримінальну відповідальність за порушення законодавства у сфері залізничного транспорту в частині протиправного втручання в його діяльність.

Статтю 213 Кримінального кодексу України пропонувалося доповнити: «Здійснення заготівлі металобрухту, а саме приймання на брухт елементів інфраструктури залізничного транспорту та/або деталей і вузлів залізничного рухомого складу, перелік яких затверджений згідно зі законодавством, уповноваженими особами суб’єктів господарювання у фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, — караються штрафом від тисячі п’ятисот до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до одного року».

Статтю 4 Закону України «Про металобрухт» пропонують доповнити новими частинами такого змісту: «Приймання на брухт елементів інфраструктури залізничного транспорту та/або деталей і вузлів залізничного рухомого складу дозволяється лише від суб’єктів господарювання, що використовують зазначене майно під час провадження своєї господарської діяльності, за наявності оригіналу або належним чином засвідченої копії чи витягу з відповідного акта про списання такого майна з балансу та документів, що підтверджують його використання в господарській діяльності. Перелік елементів інфраструктури залізничного транспорту, деталей і вузлів залізничного рухомого складу, які дозволені до приймання на брухт, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну промислову політику, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту».

Уточнюється, що наразі лише 54% втручань у діяльність залізничного транспорту класифікуються як злочини. Незначна кількість незаконних втручань доходить до розгляду судовими інстанціями та винесення відповідного рішення. Зокрема, за фактами незаконного втручання у діяльність залізничного транспорту до суду спрямовано: у 2017 році — 172 кримінальні провадження; у 2018 році — 176; у 2019 році — 358; у 2020 році — 100.

Нагадаємо, що у вересні 2020 року МІУ вже презентувало відповідний законопроєкт, але до Верховної Ради він так і не потрапив.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також