Ткачов: Доходи Укрзалізниці від використання вагонів дійсно знизяться
Тарифи, Новини

Ткачов: Укрзалізницю не влаштовує частка використання власних вагонів у 15-20% при перевезенні вантажів

В Укрзалізниці відреагували на критику вантажних операторів щодо зменшення Перевізником мінімальних ставок на використання піввагонів.

Перевізника не влаштовує нинішня ситуація на ринку, адже при майже рівному співвідношенні наявного парку, частка використання вагонів АТ “Укрзалізниця” всього 15-20%. Про це на своїй сторінці у Facebook написав заступник директора Департаменту комерційної роботи Укрзалізниці Валерій Ткачов.

“Моя думка, АТ “УЗ” як учасник ринку використання/оренди вагонів має право впроваджувати гнучкі інструменти зниження ставки плати використання вагонів і встановлювати ринкові ставки в залежності від ситуації на ринку (попиту і пропозиції). Більш того, вагонна складова залізничного тарифу для АТ “УЗ” дерегульована і компанія має повноваження самостійно встановлювати ставки плати за використання вагонів”, – пише Ткачов.

Також посадовець не погоджується з деякими побоюваннями бізнесу щодо зменшення ставок на вагони. Хоча й визнає – доходи АТ “УЗ” від використання вагонів дійсно знизяться.

“Але це нормальна ситуація на ринку, коли має місце гострий профіцит/надлишок пропозиції вагонів. Пропозиція вагонів тисне на ринкову ціну оренди, знижуючи ставки. Це веде до загального зниження доходів від використання вагонів. Водночас є позитивні моменти від зниження ставок: зменшуються логістичні витрати у вантажовідправників на перевезення вантажів, що робить експортні вантажі більш конкурентними. Також зі зниженням загальних залізничних тарифів підвищується конкурентність залізничного транспорту у, що буде стимулювати повернення вантажів з автомобільного і річкового транспорту на залізницю”, – зазначає посадовець.

Ткачов переконаний: зменшення ставок позитивно вплине на конкуренцію на ринку й в майбутньому призведе до «відсіювання» менш ефективних власників вагонів і до загального оздоровлення ринку.

“Після скорочення і оздоровлення ринку буде запущений процес оновлення вагонного парку. Для прискорення процесу оновлення вагонного парку необхідні відповідні дії від державних регуляторів в частині скорочення терміну експлуатації вагонів, регламентів ремонту вагонів, обмеження ввезення іновагонів тощо”, – прогнозує Ткачов.

Також Ткачов заявив, що наразі в Укрзалізниці немає проблем з локомотивною тягою. Цьому посприяло зменшення обсягу пасажирських перевезень на час пандемії та перерозподіл локомотивного парку й подовження плечей пробігу локомотивів тощо.

Нагадаємо, на думку деяких операторів залізничного вантажного рухомого складу, Укрзалізниця встановила економічно необґрунтовані мінімальні ставки на використання піввагонів. Нові ставки вступили в дію з 9 грудня. Отже, відтоді мінімальна  ставка  на піввагон стала 343 грн/вагон на добу, у той час як перед цим була майже вдвічі вищою – 602 грн без ПДВ.

Читайте також