Укрзалізниця запровадить «голландські аукціони» для розподілення вагонів
Новини, Укрзалізниця

У 2019 році УЗ отримала 76,8 млн грн збитків від розукомплектування вагонів, — Буреш

У 2019 році сума збитків, завданих Укрзалізниці у зв’язку з розукомплектуванням вагонів, склала понад 76,8 млн грн. Про це в авторській колонці для Цензор.NET написав член правління Товариства Франтішек Буреш.

З цієї суми відшкодовано лише 11,35 млн грн. За словами Буреша, розукомплектування, або крадіжка деталей, на вагонах почало “набирати обертів” у 2016-2017 роках, після ліквідації МВС Транспортної міліції.

“Уже тоді поодинокі випадки крадіжки переросли в організовані злочинні угруповання, основна мета яких — або перепродаж деталей на “чорному ринку”, або здача деталей в пункти приймання брухту. При цьому найсумніший факт те, що найчастіше розукомплектування вагонів відбувається за участю співробітників УЗ.”- пише Буреш.

Проблемою, на думку автора, є те, що через недосконалість законодавчої бази працівники УЗ, якщо їхня участь у крадіжці доведена, несуть мінімальну відповідальність. Також УЗ так і не вдалося повністю налагодити роботу з Нацполіцією, тому нерідко бувають випадки, коли поліцейські протягом 5 годин не приїжджають на виклик.

Проте Буреш акцентує увагу, що з 1 липня набрав чинності один з “найбільш масштабних документів” у секторі оперування рухомим складом, який встановив нову єдину процедуру оформлення, розслідування й повідомлення про факт розукомплектування вантажних вагонів (які перебувають на залізничних коліях станцій і надходять в поїздах) і заборони щодо їхнього відправлення в поїздах.

“Що це означає? Якщо говорити просто, то з 1 липня Укрзалізниця посилила вимоги до власних працівників, забороняючи постановку розукомплектованого вагона до складу поїзда. Тепер до наших співробітників буде застосовуватися відповідальність, якщо вони будуть приймати розукомплектований вагон і ставити його в склад поїзда.

Механізм до крайності простий: згідно з постановою, якщо співробітник УЗ виявив порожній розукомплектований вагон, він його не приймає і дає вказівку на відчеплення від складу такого вагона. Крім того, власник вагона повинен бути повідомлений про його розукомплектацію й він повинен почати вести технічну роботу з таким вагоном”.

Якщо вагон із вантажем, то УЗ повідомлятиме власника про те, що вагон розукомплектовано, при цьому, компанія довозить вагон до місця вивантаження. Далі власник вагона повинен відправити його на ремонт.

“Як підсумок цієї простої, на перший погляд, процедури Укрзалізниця зможе чітко відстежити, на яких ділянках відбувається розукомплектація вагона”, – резюмує автор.

Нагадаємо, з 1 липня набрав чинності спільний наказ МВС і Мінінфраструктури “Про затвердження Порядку взаємодії органів (підрозділів) поліції з підрозділами акціонерного товариства «Українська залізниця»”.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також