НАЗК знайшла корупційні ризики в законопроєкті про локалізацію у державних закупівлях
Новини, Рухомий склад

Франтішек Буреш розповів, як планується оновлювати парк локомотивів Укрзалізниці

Оновлювати парк локомотивів Укрзалізниці планується за трьома рівнозначними напрямами: капітальні ремонти, глибока модернізація, придбання нової техніки. Про це під час круглого столу «REіндустріалізація — локалізація складної техніки» заявив член правління АТ «Укрзалізниця» Франтішек Буреш, передає Магістраль.

За його словами, стан локомотивів (98% з яких зношені. – ред.) у багатьох випадках незадовільний через постійні скорочення капітальних вкладень на ремонти упродовж багатьох років.

«Аби рухомий склад був на європейському рівні, потрібно інвестувати у ремонти упродовж року 7 млрд грн. Проте дуже малий відсоток від цієї суми вкладався», — зазначив він.

Також Буреш заявив, що глибоку модернізацію локомотивів із заміною двигунів та іншого обладнання заводи Укрзалізниці робити не в змозі через відсутність технічної бази, технологій та коштів. Цей напрям оновлення рухомого складу, на думку Франтішека Буреша, мають забезпечити сторонні комерційні підприємства.

Щодо нових локомотивів, які Укрзалізниця планує закупити найближчим часом, то відсоток локалізації, за словами Франтішека Буреша, може сягати 35 %.

«Для Укрзалізниці та світових виробників на першому місці — якість локальної продукції. Без цього жоден світовий виробник не прийде на український ринок. Без локалізації не вдасться розвивати виробництво, а національні виробники можуть втратити компетенцію та працівників», – відзначив

Зазначимо, що на сьогоднішній пресконференції очільник Укрзалізниці Володимир Жмак заявив, що у фінансовому плані УЗ на 2021 рік планується передбачити 4,1 млрд грн на проведення капітального ремонту локомотивів.

Раніше повідомлялося, що  незабаром може бути укладений договір на постачання електровозів Alstom для Укрзалізниці.

Нагадаємо, у серпні Верховна Рада 248 голосами «за» прийняла за основу проєкт Закону про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості.

Раніше  у Європейському Союзі попередили про негативні наслідки введення Україною локалізації під час держзакупівель у галузі машинобудування.

Читайте також