Минулого тижня АТ «Укрзалізниця» уклало дві прямі угоди з постачальниками через «Прозорро». Йдеться про поставки дизпального та електроенергії, пише Rail.insider із посиланням на «Наші гроші».
Видання зауважує, що це прямі угоди з постачальниками, щодо них публікуються лише звіти. Та залізниця «зробила великий крок щодо розкриття інформації і тепер стало відомо, наскільки дешево закуповують дизель напряму в європейського виробника».
Раніше Укрзалізниця у звітах публікувала лише загальні параметри контракту (обсяг, сума), та нині вперше у звіті про дизельний контракт із виробником Orlen Lietuva вартістю 9,13 млн доларів зазначена орієнтовна ціна дизельного пального — 825 доларів за тону на умовах FCA термінал Моцкава (Литва) без урахування акцизу, ПДВ та з прив’язкою до індексів Platts.
«Це дає змогу оцінити вартість палива вже в Україні. За даними «Наших грошей», ціна орленівського дизелю по цьому контракту Укрзалізниці може становити приблизно 49 тис. 900 грн/т, або 41,70 грн/л з урахуванням усіх податків та доставки. Це дуже низька ціна, за даними видання Enkorr.ua, гуртові ціни дизеля в Україні зараз на рівні 44,50 грн/л», — зауважується у дописі.
Що ж до контракту УЗ з власним ТОВ «Енерго Збут Транс» на поставку електроенергії вартістю 14,58 млрд грн, то це продовження поставок від «Енергоатому», які почалися ще у 2021 році. Відтоді залізничний постачальник купує енергію в «Енергоатому» за двостороннім договором, ціна за яким завжди нижча від ринку на добу наперед. Тут у звіті немає жодних додаткових даних про вартість поставок. Відома лише орієнтовна ціна договору — 14,58 млрд грн на поставку очікуваного обсягу споживання 2,88 млрд кВт·год.
За даними «Наших грошей», такі закупівлі дали змогу Укрзалізниці за 10 місяців 2023 року заощадити 1,9 млрд грн на закупівлі понад 2 млрд кВт·год.
Як повідомлялося раніше, УЗ отримує 30 тис. т дизпального від ExxonMobile.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики











