Польський оператор інфраструктури PKP PLK та АТ «Укрзалізниця» уклали рамкову угоду про співпрацю. Серед основних цілей документа — забезпечення безперервності та безпеки залізничного руху через польсько-український кордон, а також спільна діяльність з обслуговування та розвитку інфраструктури. Про це пише Rail.insider із посиланням на Sektor koleyowy.
Угоду було підписано під час виставки TRAKO у Гданську генеральним директором PKP PLK Пйотром Виборським та головою правління АТ «Укрзалізниця» Олександром Перцовським.
«Основою розвитку залізниць між Україною та Польщею є модернізація залізничної інфраструктури, яка також повинна відповідати потребам військової мобільності», — наголосив Пйотр Виборський.
Зауважується, що це перша рамкова угода такого роду, яка прокладає шлях для подальших, детальніших домовленостей. Документ є результатом інтенсивної роботи, що тривала понад рік після візиту Пйотра Виборського та члена правління PKP PLK Мацея Качорека у липні 2024 року до Києва та Львова. Зустріч мала на меті, серед іншого, обмін досвідом роботи щодо експлуатації залізниць у воєнний час. Тоді були визначені цілі розвитку залізничного транспорту на найближчі роки, зокрема: покращення організації прикордонних переходів, модернізація дільниць Люблін—Дорогуськ—Ягодин—Ковель і Жешув—Медика—Мостиська—Львів, а також планування розвитку мережі відповідно до стандартів ЄС.
Рамкова угода охоплює, серед іншого, принципи організації руху поїздів, утримання та експлуатації залізничної інфраструктури з обох боків кордону, а також угоди щодо технічних параметрів. Також встановлено процедури укладання місцевих залізничних прикордонних угод (LBA) для конкретних дільниць. Ці документи регулюватимуть детальні питання — від розкладів руху та правил експлуатації обладнання до вимог до персоналу і можливості розміщення елементів інфраструктури одного партнера на території іншої країни.
«Укладена угода є не лише підтвердженням існуючої співпраці, а й відправною точкою для подальшої діяльності — від укладання LBA до реалізації спільних транскордонних інвестицій. Це забезпечить, щоб залізниці залишалися безпечним та ефективним видом транспорту, що з’єднує Польщу та Україну у складні часи та в контексті повоєнної відбудови», — наголошується у дописі.
Як повідомлялося раніше, PKP PLK замовила техніко-економічне обґрунтування для розвитку лінії Люблін—Дорогуськ.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики











