Новини, Укрзалізниця

Укрзалізниця інвестує 431,4 млрд грн у модернізацію транспорту: деталі стратегії до 2030 року

Стратегічні потреби АТ «Укрзалізниця» в капітальних інвестиціях до 20230 року оцінюється в 431,4 млрд грн. Для реалізації 70% капітальних інвестицій можуть бути залучені національні виробники. Про це йшлося під час наради-обговорення проєкту Стратегії розвитку виробничих спроможностей залізничного транспорту України до 2030 року, передає RAIL.Insider.

Ключові потреби в капітальних інвестиціях за період 2025- 2030 :

  • Інфраструктура колії 1520 мм – 145,4 млрд грн;
  • Інфраструктура колії 1435 мм – 43,3 млрд грн;
  • Рухомий склад пасажирський – 165,3 млрд грн;
  • Рухомий склад вантажний – 68,8 млрд грн;
  • Центр управління рухом – 1,6 млрд грн;
  • Створення безбар’єрного середовища – 7,0 млрд грн.

Для нас важливо, щоб Стратегія не тільки враховувала потреби залізничного транспорту, але і давала поштовх національним підприємствам для розвитку. Можливо, навіть для започаткування нових виробництв продукції залізничного призначення.  За попередніми підрахунками реалізація Стратегії буде мати вплив на розвиток 500 виробників продукції та послуг пов’язаних із забезпеченням залізниці”, – зазначив Заступник Міністра розвитку громад та територій України Андрій Кашуба.

Оновлення пасажирського та вантажного рухомого складу

У межах програми передбачено закупівлю та модернізацію:

  • 774 вагонів локомотивної (в т.ч. придбання 100 вагонів коштом Держбюджету) тяги та 95 локомотивів для далекого сполучення (припинення використання вантажних локомотивів в пасажирських перевезеннях);
  • 20 швидкісних поїздів Інтерсіті+;
  • 23 дизель-поїздів і 29 рейкових автобусів для приміського сполучення;
  • 3 214 зерновозів, 3 051 фітингову платформу та 1 037 цементовозів. Виробництво цих вагонів може відбутися в Україні;
  • 80 двосистемних електровозів, 43 електровози змінного струму та 25 модернізованих тепловозів (також можлива локалізація в Україні).

Інфраструктурні проєкти

Основні інвестиції будуть спрямовані на:

  • Капітальний ремонт 2182 км колій та 1985 стрілочних переводів;
  • Реконструкцію 600 км контактної мережі та 60 тягових підстанцій;
  • Заміну понад 2000 км пристроїв диспетчерської централізації;
  • Будівництво та електрифікацію міжнародних залізничних коридорів.

Центр управління рухом (ЦУР)

Для підвищення ефективності перевезень буде створено Центр управління рухом, що дозволить:

  • Скоротити 19 диспетчерських дільниць;
  • Оптимізувати чисельність співробітників на 28%;
  • Усунути дублювання функцій між ЦУР та регіональними філіями;

Реконструкція вокзалів та безбар’єрність

Загальні витрати на цей напрямок складуть 7,0 млрд грн. До 2030 року передбачено комплексну реконструкцію вокзалів у Києві та Львові вартістю 2,9 млрд грн. У 2026 році розпочнеться реконструкція додаткових 8 вокзалів у Дніпрі, Харкові, Вінниці, Запоріжжі, Одесі, Хмельницькому, Чернівцях та Ужгороді вартістю 4,2 млрд грн.

Джерела фінансування

Укрзалізниця розраховує профінансувати до третини потреб самостійно. Водночас реалізація програми капітальних інвестицій можлива за умови залучення до 290 млрд грн додаткового фінансування. Передбачається, що ця стратегія стане ключовим драйвером розвитку залізничного транспорту, забезпечуючи ефективність, надійність та доступність залізниці для пасажирів та бізнесу.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також