В УЗ з‘являться довгострокові контракти на перевезення
Новини, Тарифи, Укрзалізниця

УЗ не має планів щодо підвищення вантажних тарифів у 2022 році, — Камишін

АТ «Укрзалізниця» у 2022 році планує ефективно розпорядитися коштами від двоетапного підвищення вантажних тарифів, схваленого у другій половині 2021 року, та утримається від їхнього додаткового зростання. Про це під час Інфраструктурного дня Європейської Бізнес Асоціації повідомив голова правління товариства Олександр Камишін, передає Rail.insider із посиланням на «Інтерфакс-Україна».

«Ті два підйоми, які вже прийняті, серйозно б’ють по бізнесу. Ми не маємо планів підвищення на 2022 рік тарифів на вантажні перевезення», — сказав він.

За словами очільника УЗ, зростання тарифів становить 1,5—2 долари за 1 т для окремих вантажів і є доволі відчутним для їхніх продавців.

Олександр Камишін наголосив на тому, що Укрзалізниця ставить завдання правильно розпорядитися отриманим ресурсом та інвестувати його в інфраструктуру, зокрема в електрифікацію, яка втричі знижує витрати на перевезення.

Він також нагадав, що ухвалене у 2021 році підвищення тарифів було спрямоване на зближення тарифних класів, але тарифна система ще потребує допрацювання.

Після такого налаштування тарифної системи, зазначив Олександр Камишін, доцільно сформувати прив’язку тарифів до індексу промислових цін і автоматично змінювати їх без ручного втручання.

Як повідомлялося раніше, з 1 січня 2022 року тарифи на перевезення групи вантажів першого тарифного класу залізничних зростуть на 9%. Цьому передувало рішення про підвищення тарифів з 17 серпня 2021 року на вантажоперевезення групи вантажів 1 та 2 тарифних класів на 8%, а з січня 2022 року — на 20,4% та 6,5% відповідно.

Укрзалізниця оцінює додаткові доходи від підвищення тарифів у 2 млрд грн у 2021 році та 12,3 млрд грн — у 2022 році.

Окрім того, план заходів КМУ щодо деолігархізації передбачає приведення тарифів УЗ до «економічно обґрунтованого рівня».

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також