Аграрії прогнозують зміщення «врожайних» регіонів із Півдня на Захід України. Отже варто розвивати там транспортну інфраструктуру. Про це йшлося в ході відеоконференції «Чесний четвер. FOCUS: вантажовласники та транспортні компанії. Як побудувати вигідну співпрацю?», що відбулася 24 червня.
«Залізниця має бути ефективнішою. Одна з проблем цієї галузі — хронічне недофінансування низки важливих напрямків, – зазначив президент «Української зернової асоціації» Микола Горбачов. – Приміром, на деяких дільницях і досі не замінено дерев’яні шпали. А це значить, що на цих напрямках неможливо запустити маршрути».
За словами експерта, здебільшого ці дільниці розташовані на Західній Україні. У зв’язку з глобальною зміною клімату цей регіон стає одним із найперспективніших щодо виробництва зерна.
«Там можна збудувати ефективні елеватори, де вантажитиметься по 100 вагонів на день. Але який в цьому сенс, якщо своєчасне вивезення великого обсягу вантажу неможливо?» – запитує Микола Горбачов.
За словами президента «УЗА», понад 95—98% урожаю експортується через морські порти. Подальший розвиток очікує також річковий транспорт. «Дніпро перетинає шість областей, на території яких виробляється понад 40 млн т зернових. Зведення мультимодальних елеваторів і транспортування товарів на річкові термінали, розташовані на відстані до 50 км, знизить навантаження на автотранспорт», – говорить він.
Загалом в наступному році аграрії прогнозують виробництво понад 100 млн т зернових та олійних культур, при цьому на експорт піде мінімум 60 млн т. Не виключно, що за сприятливих умов планові цифри будуть перевиконані. В такому разі загостриться питання оптимальної доставки товару фінальному споживачеві.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики