Новини

У Міністерстві юстиції розповіли, які органи та особи матимуть право здійснювати примусове виконання рішень щодо Укрзалізниці

Верховна Рада обмежила реалізацію конституційних прав клієнтів АТ “Укрзалізниця”. Про це йдеться у відкритому листі-зверненні Асоціації “Український логістичний альянс” щодо правової колізії, яка виникла внаслідок ухвалення Закону №145-ІХ від 02.10.2019 «Про визнання таким, що втратив чинність, Закону України «Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації». У документі значиться, що мораторій на здійснення виконавчих дій проти Перевізника діятиме протягом трьох років, крім деяких випадків, передбачених кредитними договорами.

“Пунктом 3 Розділу ІІІ Закону* встановлено, що забороняється вчиняти виконавчі дії відповідно до Закону України “Про виконавче провадження” щодо об’єктів права державної власності, які на день набрання чинності цим Законом були включені до переліків, затверджених Законом України “Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації”, протягом трьох років з дня набрання чинності цим Законом, крім стягнення грошових коштів і товарів, що були передані в заставу за кредитними договорами.
Але таким чином Закон* порушує норми ст. 2 та п.1 ст.4 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», згідно з якими держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов’язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є державне підприємство, установа, організація в порядку, визначеному”,  – йдеться в офіційному листі-зверненні.

Відповідно до цієї інформації, журналісти нашої редакції вирішили прояснити деякі питання, пов’язані з ухваленням відповідного закону, наприклад: «Які органи та особи матимуть право здійснювати примусове виконання рішень до осіб вказаних в Законі». Відповідний лист-запит було направлено в Міністерство юстиції і от нарешті ми отримали відповіді.

Так, в міністерстві пояснили, що на сьогодні, відповідно до частини першої статті 5 Закону України «Про виконавче провадження» примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів».

«Частина друга вказаної статті Закону передбачає, що приватний виконавець здійснює примусове виконання рішень, передбачених статтею 3 цього Закону, крім, зокрема, рішень, за якими боржником є держава, державні органи, Національний банк України, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, державні та комунальні підприємства, установи, організації, юридичні особи, частка держави у статутному капіталі яких перевищує 25 відсотків, та/або які фінансуються виключно за кошти державного або місцевого бюджету. Разом з тим, частинами першою та четвертою статті 6 Закону встановлено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, які не є органами примусового виконання» – йдеться в повідомленні.

Також в міністерстві охрестили й строки пред’явлення виконавчих документів до виконання:

«Строки пред’явлення виконавчих документів до виконання визначено статтею 12 Закону України «Про виконавче провадження».
Так, виконавчі документи можуть бути пред’явлені до примусового виконання протягом трьох років. Указаний строк встановлюється для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню – з наступного дня після його прийняття», – ідеться у відповіді.

Нижче ми наводимо відповідь від Міністерства юстиції на наші питання:

Відповідь Rail.insider.docx

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також