Новини, Інфраструктура

В Україні запрацювала система зважування вантажівок у русі

Укравтодор запустив у тестовому режимі перші два майданчики зважування вантажівок у русі. Про це повідомляє пресслужба Державного агентства автомобільних доріг України.

Як зазначається, керівник Державного агентства автомобільних доріг України Славомір Новак та міністр інфраструктури Владислав Криклій презентували роботу перших двох (з шести запланованих) майданчиків системи зважування вантажівок в русі.

«Система зважування в русі WiM – це розумна система збирання інформації про транспортні засоби, які рухаються автомобільними дорогами: дату та час проїзду, температуру навколишнього повітря та дорожнього покриття, смугу та напрямок руху, швидкість руху та державний номерний знак, габаритні розміри, відстань між осями, загальну масу та її розподіл по осях», – йдеться у повідомленні.

Як зазначається, запуск перших майданчиків системи зважування в русі в Україні є результатом співпраці Укравтодору з Міжнародним банком реконструкції та розвитку.

«Півтора тижні тому народні депутати прийняли у стінах Верховної Ради України законопроєкт про впровадження габаритно-вагового контролю, контролю в русі. Власне, сьогодні ми демонструємо один з перших об`єктів пілотного проєкту впровадження комплексів зважування автомобілів у русі. Цей проєкт передбачає 6 об’єктів на під’їздах до Києва. Звісно, цієї кількості недостатньо для того, щоб забезпечити всю потребу. Розраховуємо, що протягом наступного року-півтора загалом по Україні буде встановлено близько 100 подібних комплексів», – сказав Криклій.

Водночас Новак зауважив, що впроваджувані європейські механізми зважування вантажівок у русі передбачають цілодобовий моніторинг руху, автоматичну фіксацію ряду порушень правил дорожнього руху, а також отримання комплексної інформації про інтенсивність руху та склад транспортних потоків, необхідної для планування ремонтно-будівельних робіт.

Повідомляється, що впровадження системи дозволить звільнити дороги від транспортних засобів, які не дотримуються встановлених обмежень щодо допустимої маси вантажу та/або навантаження на вісь і є одним із головних чинників руйнування доріг.

«Система WiM дозволить мінімізувати, а в деяких випадках – повністю позбутись людського фактору у сфері контролю за дотриманням вагових та габаритних параметрів від час здійснення перевезень автомобільним транспортом» – зазначив Андрій Вознюк, начальник відділу інтелектуальних транспортних систем Укравтодору.

У рамках пілотного проєкту система WiM працюватиме в режимі «попереднього відбору» транспортних засобів, які підлягають подальшому контролю габаритно-вагових параметрів згідно з вимогами чинного законодавства. Наступними кроками Укравтодору, які базуватимуться на набутому досвіді та отриманих від системи WIM даних, буде розроблення програми поширення системи зважування в русі на мережі автомобільних доріг України (орієнтовно 100-200 майданчиків).

Читайте також