Новини, Події, Порти

Відкрито нову колію до чорноморських портів

На Одещині відкрили дільницю Чорноморська—Берегова. «Це 6,8 км нової колії до найбільших портів країни». Так на своїй сторінці у Facebook написав міністр інфраструктури Олександр Кубраков, передає Rail.insider.

«Майже 6 років велися дискусії щодо потреб розширення перегону. Це необхідно українським промисловцям, аграріям, портовикам, а значить, усій країні, бо це експортна виручка та сотні тисяч робочих місць. Завдяки «Великому будівництву» на УЗ нам вдалося завершити 6-річну дискусію за 60 днів. За цей короткий час залізничники уклали та електрифікували другу колію. Вже понад 10 років на УЗ подібні проєкти не втілювалися», — наголосив очільник відомства.

Зауважимо, що роботи розпочались у липні.

Пропускна спроможність дільниці Чорноморська—Берегова становила 48 пар поїздів на добу, після оновлення — вже 60 пар. Анонсується, що після реалізації наступного етапу проєкту, зокрема добудови другої головної колії на дільниці пост 30 км—станція Берегова / станція Хімічна, пропускна спроможність маршруту сягне вже 150 пар поїздів на добу.

«Для мене цей проєкт є особливо важливим на тлі другої хвилі підняття тарифів на вантажні перевезення Укрзалізниці. Отримані додаткові кошти не «проїдаються» — вони спрямуються на оновлення інфраструктури. Якби УЗ не змінила свої підходи, був ризик повної зупинки руху. Нагадаю, що з 46 тис. км залізничних колій лише 46% електрифіковані, а капітального ремонту та реконструкції потребують понад 11 тис. км залізничних колій. Не менш критичні показники у парку вагонів та локомотивів», — написав Олександр Кубраков.

Він нагадав, що у серпні набув чинності наказ Міністерства інфраструктури, який наблизив вартість різних класів товарів залізницею. Наприклад, тариф на перевезення товарів першого класу, куди відносять залізну руду та вугілля, є одним із найнижчих — зокрема і за перевезення зерна.

За розрахунками Держаудитслужби, відсутність уніфікації коефіцієнтів у Збірнику тарифів призвела до того, що АТ «Укрзалізниця» за останні роки втратило доходів на суму 17,6 млрд грн.

Міністр повідомив, що наразі очікується юстування нового наказу Міністерства — який передбачає подальше скорочення диспропорції між рівнями тарифних класів вантажів.

За його словами, додаткові кошти, які отримає УЗ завдяки новому наказу, будуть спрямовані на реконструкцію 150 км колії, електричних мереж, технічне переоснащення та ремонт штучних споруд господарства колії, тягових підстанцій, пристроїв СЦБ, модернізацію тягового рухомого складу.

«Особливо приємно було відвідати завершене будівництво у професійний день залізничників. Ваша наполеглива та системна робота щиро надихає. Сподіваюся, що за 2—3 роки залізниця зможе відновити свою потужність», — підкреслив Олександр Кубраков.

За словами очільника Укрзалізниці Олександра Камишіна, всі роботи з будівництва другої колії з електрифікацією та реконструкцією залізничники виконали власними силами.

Під час реалізації проєкту реконструкції дільниці Чорноморська—Берегова було облаштовано другу колію на дільниці Чорноморська—Берегова між к.п. 5 км—роз’їзд 12 км довжиною 6,8 км. Зокрема, проведено капітальний ремонт переїзду 5 км із укладанням залізобетонного настилу, реконструкцію пристроїв сигналізації та зв’язку, влаштовано та електрифіковано контактну мережу нової колії.

Загальна кошторисна вартість проєкту становить 460,6 млн грн.

Читайте також