Новини, Рухомий склад

Бізнес пропонує Мінінфраструктури доопрацювати проєкт щодо порядку списання вантажних вагонів

Європейська бізнес асоціація не підтримала запропонований Мінінфраструктури проєкт наказу щодо порядку списання вантажних вагонів і пропонує його доопрацювати. Відповідне звернення оприлюднено на сайті асоціації.

За розрахунками експертів асоціації, більшість вагонного парку компаній, а саме піввагонів, згідно з нинішнім проєктом наказу, будуть підлягати списанню до 2028 року.

За розрахунками експертів Комітету з логістики Європейської бізнес асоціації, у разі ухвалення наказу, парк вантажних вагонів може скоротитися на 39% до 2028 року та, відповідно, складатиме приблизно 106 тис. вагонів. Таким чином, буде списано більш ніж 67 тис. вантажних вагонів. Експерти асоціації прогнозують, що для заміщення такої кількості вагонів бізнесу доведеться витратити понад 93 млрд грн.

Основне скорочення до 2028 року відбудеться в частині піввагонів і досягне 47%, що оцінюється в 53 млрд грн. Наголошено, що спеціалізований рухомий склад (окатишовози, коксовози, щеповози) уже в дефіциті, а за обмеження строків експлуатації буде списано більшу частину парку.

Таким чином, у ЄБА заявляють, що представники бізнесу остерігаються суттєвих проблем із забезпеченням перевезень, адже парк вантажних вагонів опиниться в дефіциті, внаслідок чого частина вантажів буде перенесена на альтернативні види транспорту, що негативно вплине на діяльність Укрзалізниці.

До того ж, згідно з нормами наказу, Укрзалізниці доведеться списати 62% піввагонів та 100% зерновозів (понад 11 тис. одиниць) зі свого рухомого парку протягом наступних восьми років. А отже, кошти, які було б доцільно використати на оновлення інфраструктури та локомотивного парку, доведеться перенаправити на оновлення парку вантажних вагонів.

Відповідно, компанії-члени асоціації не підтримують цей проєкт наказу та пропонують доопрацювати документ із урахуванням пропозицій від бізнесу.

Нагадаємо, у жовтні Міністерство інфраструктури України опублікувало для громадського обговорення проєкт наказу, яким пропонується затвердити порядок встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів. Термін служби вагонів пропонується обмежити відповідно до їх типів.

Зазначимо, що в разі набуття чинності цього наказу Укрзалізниця втратить близько 6 тис. вантажних вагонів. Проте сам проєкт в УЗ підтримують.

Читайте також