Новини, Перевезення

Доправлення нафтопродуктів Укрзалізницею у жовтні ускладнилось

Терміни доставки нафтопродуктів залізницею України у жовтні значно зросли, і ситуація продовжує погіршуватися. Про це пише Rail.insider із посиланням на enkorr.

За словами опитаних виданням трейдерів, окрім затримок на сортувальних станціях, состави почали зупинятися на шляху прямування до станції призначення.

«На 7—10 днів затягуються терміни доставки у західних регіонах. По Рівненській дирекції Укрзалізниці стоять покинутими 45 поїздів із дизелем і газом. Керівництво дирекції лише розводить руками: тяги немає», — каже логіст компанії-імпортера. Рекордним він назвав вагон, який було відправлено зі станції Барбарів (база відвантаження Мозирського НПЗ, Білорусь) 7 вересня та досі не доставлено у Львівську область.

Представник іншого великого імпортера повідомляє, що доставка состава з прикордонної станції Удрицьк до сортувальної станції Сарни (приблизно 70 км) триває до тижня, хоча раніше цю відстань проходили за добу.

Трейдер, який законтрактував дизпальне у Гомелі, розповідає, що вагони стоять на сортувальних станціях в очікуванні переадресації тиждень і більше. «Ми купили партію на початку жовтня, буквально вчора приїхала половина. Другу половину ще навіть не навантажили у Гомелі — порожняку немає», — каже імпортер.

У «БНК-Україна» підтвердили наявність проблеми та повідомили, що станом на початок листопада в Україні перебуває приблизно 3 тис. білоруських вагонів за нормального рівня 800—900 цистерн. У компанії назвали ситуацію критичною й додали, що вже звернулися до керівництва Міністерства інфраструктури України з проханням вплинути на неї.

За словами джерела enkorr в Укрзалізниці, основною причиною ситуації залишається гострий дефіцит локомотивів і дизельного пального. «Дизельної тяги немає, електротяги немає. Одна частина локомотивів — старі — розсипається на ходу, інша — страждає від неритмічних постачань дизпального», — описав ситуацію співробітник УЗ.

Він також зазначив, що все погіршується ще й через масштабні кадрові зміни в Укрзалізниці. «Фахівців зі стажем понад 20 років звільняють цілими відділами, на їхнє місце приходять молоді хлопці без профільної освіти й найменшого досвіду. Природно, ритм руйнується і все їде гірше й гірше», — каже джерело в УЗ.

Як повідомлялося раніше, на думку імпортерів білоруських нафтопродуктів, низька пропускна спроможність станції Коростень — один із основних чинників затримок залізничного імпорту пального з Білорусі. Окрім того, помітні затримки залізничних цистерн, які спостерігалися з середини серпня, на вузлових станціях Укрзалізниці спровокували локальні дефіцити ДП і вже призвели до зростання цін.

Водночас минулого тижня кількість покинутих і тимчасово затриманих поїздів на мережі УЗ сягнула майже 300 одиниць.

Читайте також