Новини, Перевезення

Думки ринку щодо збільшення кількості вагонів УЗ у ProZorro розділилися, — результати опитування

На минулій щотижневій нараді із представниками зернового ринку заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов розповів, що незабаром УЗ має намір збільшити кількість рухомого складу, що розподіляється через аукціони. Rail.insider у своєму телеграм-каналі провів опитування «Чи підтримуєте ви бажання УЗ якомога більше вагонів реалізовувати через ЕТС Prozorro.Продажі?».

Голосів було приблизно порівну: «за» проголосувало 39% респондентів, «проти» — 41%. Ще 20% було складно відповісти на запитання.

Зауважимо, що саме в цей час почали зростати ставки на користування зерновозами філії «Центр транспортної логістики» АТ «Укрзалізниця» (ЦТЛ). Для порівняння: 20 жовтня максимальна ставка зросла до 2,8 тис. грн, 22 жовтня — перевищила 3,3 тис. грн.

У соцмережах розгорнулася серйозна полеміка. Зокрема, заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов попередив про спекулятивне зростання ставок на користування зерновозами. На що у коментарях запропонували: «Так може прибрати треба Prozorro, щоб не було підігрівання ринку та спекуляції!»

Дехто робив прогнози: «Цілком імовірно, що така висока ставка на ProZorro це плацдарм для підвищення ставок на приватний рухомий склад («СПС»)… вагони «ЦТЛ» їдуть з більшим пріоритетом, ніж «СПС».

Ця думка знайшла підтримку: «Усі покинуті состави із «СПС», а не «ЦТЛ»! І рухається зараз «ЦТЛ»! А за ним підтягується «СПС». На кінець місяця ProZorro зупинить усе, тому що треба виконати в строк ProZorro!»

Уточнимо, що станом на 21 жовтня на мережі УЗ було покинуто 49 поїздів.

Висловлювались і про те, що клієнти можуть відмовитися від перевезень залізницею на користь автотранспорту: «Вагони через ProZorro — це пряме відштовхування клієнтів та перехід на автотранспорт. Є станції, де вагони в порожньому стані простоюють по 7—12 днів, а є, де клієнт чекає 13—14, щоб навантажити. Це несправедливо + щомісячно удар по репутації і так вже не дуже привабливої УЗ».

Представник Укрзалізниці Валерій Ткачов прокоментував так: «Prozorro — робочий інструмент зі зменшення корупційних ризиків при розподіленні вагонів ЦТЛ… Завдяки аукціонам УЗ за два місяці додатково заробила уже понад 100 млн грн».

Але вантажовідправників, звісно, цікавлять не прибутки УЗ: «Для зменшення корупційних ризиків є правоохоронні органи, вагони УЗ мають ставки і повинні всім рівномірно подаватися по мірі заявок в «Месплан». Для чого вигадувати велосипед?! Звичайно, додатковий заробіток — це добре, але репутація — це не менш важливіший фактор. Тому потрібно швидко везти і вчасно подавати, ну і, звичайно, з рівномірним розподіленням».

Слідкуйте за новими опитуваннями Rail.insider на нашому телеграм-каналі.

Читайте також