Рухомий склад, Новини

ФРТУ: В Україні відбудеться повна зупинка курсування цистерн

На території України може відбутися повна зупинка курсування вагонів-цистерн. Про це йдеться у зверненні Федерації роботодавців транспорту України до Прем’єр-міністра.

ФРТУ закликала Кабмін доручити Міністерству інфраструктури України доопрацювати проект наказу «Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті». Мовляв, поточна версія проєкту практично не відрізняється від аналогічних опублікованих проєктів.

В ФРТУ пояснюють: згідно пункту 4 даного проєкту забороняється експлуатація вагонів-цистерн (для перевезення небезпечних вантажів), які не пройшли первинну, проміжну або періодичну перевірку. На 1 січня 2021 року така перевірка проведена лише у 240 цистерн. В Україні налічується більш ніж 17 тис. вагонів-цистерн, які відносяться до рухомого складу, що підпадає під регулювання цього пункту. Тож, враховуючи, що проект наказу набирає чинності з дня його офіційного опублікування, на території України відбудеться повна зупинка курсування вагонів-цистерн.

«На даний момент можливо проводити перевірку лише 200 цистерн щомісячно, тому прийняття проекту наказу в поточній редакції суттєво вплине на споживачів дизельного палива, а це – промисловість та сільське господарство України, українська залізниця та збройні сили України. Зупинка курсування вагонів-цистерн загострить проблеми з постачанням дизельного палива, що неодмінно матиме негативний ефект на економічну безпеку України», — відзначили в ФРТУ.

Крім того, на думку федерації, в проєкті є вимога про обов’язкове здійснення продовження строку служби вантажних вагонів кожні 3 роки. Це також може негативно вплинути на економіку.

«Це несе в собі значні ризики тривалого узгодження технічних умов, необхідних для проведення таких ремонтів та, в підсумку, до неможливості експлуатації значної кількості рухомого складу, який буде знаходитись в межах дозволених граничних строків», — пояснили в федерації.

В березні  на сайті Міністерства інфраструктури було опубліковано вже 4-ту редакцію проєкту наказу «Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті». 9 квітня Державна регуляторна служба погодила відповідний документ.

Уперше відповідний наказу МІУ оприлюднило у жовтні. Проте, Державна регуляторна служба «завернула» відповідний проєкт наказу Міністерства інфраструктури, адже, на думку ДРС, «проєкт наказу був розроблений без дотримання ключових принципів державної регуляторної політики: доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, прозорості та врахування громадської думки».

Удруге проєкт був опублікований наприкінці минулого року. Третій проєкт був представлений суспільству в лютому цього року. Проте, далі обговорення процес не пішов.

Читайте також