Новини, Тарифи

На сайті МІУ опубліковано новий варіант проєкту закону щодо НКРТ

На сайті Міністерства інфраструктури опубліковано проєкт закону “Про національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту”. Громадське обговорення триватиме до 23 серпня.

Зауважимо, що це вже третій варіант законопроєкту щодо незалежного тарифного регулятора.  Наприкінці грудня минулого року Мінінфраструктури вже вносило законопроєкт про створення комісії на розгляд Верховної Ради, але через зміну уряду його було повернуто. Другий варіант був оприлюднений 7 травня для обговорення, проте до ВР його не вносили.

Нинішний проєкт передбачає, що комісія здійснюватиме:

  • державне регулювання цін послуг, що надаються суб’єктами регулювання в межах визначених повноважень та контроль за їхнім дотриманням;
  • постійний моніторинг кон’юнктури ринку послуг, що надаються суб’єктами регулювання, порівняно з міжнародним ринком надання таких послуг та з урахуванням інших факторів, що можуть впливати на тарифну політику у сфері транспорту;
  • контроль за наданням власниками під’їзних колій доступу до них іншим юридичним особам та фізичним особам-підприємцям;
  • затвердження правил розгляду звернень споживачів;
  • прийняття Методики формування тарифів (зборів, плати) на послуги, що надаються суб’єктами природних монополій у сфері транспорту;
  • прийняття Методики розрахунку розмірів ставок портових зборів.

Також регулятор:

  • розробляє та вносить Кабінетові Міністрів України в установленому порядку пропозиції щодо вдосконалення законодавства про природні монополії;
  • опрацьовує  проєкти актів законодавства з питань, віднесених до його компетенції;
  • подає відповідним органам державної влади, зокрема центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері транспорту, місцевим органам виконавчої влади, органами місцевого самоврядування тощо, пропозиції щодо укладення державних контрактів, розроблення стандартів і показників якості послуг, що надаються суб’єктами регулювання, та пропозиції щодо регулювання інвестиційних процесів у сфері надання послуг суб’єктами регулювання;
  • інформує громадськість через засоби масової інформації про свою діяльність і діяльність суб’єктів регулювання;
  • публікує щорічні доповіді про результати своєї діяльності та діяльності суб’єктів природних монополій у сфері транспорту та суб’єктів регулювання;
  • передає до відповідних органів державної влади матеріали про порушення суб’єктами регулювання, законодавства та пропозиції щодо їх усунення;
  • приймає в межах своїх повноважень рішення, які є обов’язковими для виконання суб’єктами регулювання, зокрема щодо вжиття заходів для сприяння ефективній конкуренції на ринку транспорту та забезпечення його належного функціонування;
  • організовує проведення науково-технічних та аналітичних досліджень з питань, що належать до її компетенції;
  • здійснює в межах своїх повноважень співробітництво з відповідними органами іноземних держав;
  • формує реєстри суб’єктів регулювання;
  • видає у встановленому порядку суб’єктам регулювання, ліцензії на здійснення відповідних видів підприємницької діяльності.

З повним текстом документа ви можете ознайомитись тут:

Документ без назви

Нагадаємо, раніше ексміністр інфраструктури Володимир Омелян в інтерв`ю Rail.insider розповів про ризики, які несе створення НКРТ.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також