Проєкт з побудови євроколії у країнах Балтії — Rail Baltica — здорожчає через глобальне потепління. Про це пише Rail.insider із посиланням на Delfi.
Наразі повідомляється, що проєкт Rail Baltica обійдеться у 6 млрд євро. Проте видання стверджує, що грошей буде потрібно більше. Подовжуються і терміни закінчення робіт — на чотири роки.
«Я бачу підготовку підрядників, але також, мушу визнати, бачу і безліч бюрократичних перешкод. Один із міжнародних підрядників, іспанська компанія, яку найняла не литовська, а спільна компанія, на жаль, спізнюється з виконанням робіт», — сказав міністр транспорту та комунікацій Литви Марюс Скуодіс.
Зауважимо, що проєкт планували завершити у 2026 році, проте потім перенесли термін на чотири роки.
Також Марюс Скуодіс визнав, що проєкт подорожчає, але поки не може сказати, на скільки саме. Шість років тому планувалося, що на його реалізацію у Литві витратять 2,5 млрд євро. За словами міністра, природно, що такий проєкт дорожчає через війну та інфляцію. Однак є ще одна причина для зростання ціни.
«Нам треба визнати, що є таке явище, як глобальне потепління. Будувати треба по-іншому, аби сильні зливи не підмили основу. Це теж підвищує ціну», — сказав посадовець.
Загалом під час здійснення проєкту Литва проклала 128 км колії Rail Baltica. Європейський поїзд уже курсує між Польщею та Каунасом.
«У найближчому майбутньому в Латвії з’явиться генеральний підрядник, який розпочне роботи. В Естонії теж йде будівництво: будують мости, віадуки, окремі об’єкти. Будівництво насипу розпочнеться пізніше», — сказав член правління RB Rail Марюс Нармонтас.
Як повідомлялося раніше, Єврокомісія пообіцяла додаткове фінансування для Rail Baltica.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики