Новини, Новини бізнесу, Перевезення

Ситуація з вивезенням зерна катастрофічна, — Збаразький КХП

Корпорація «Збаразький комбінат хлібопродуктів» повідомила про зривання АТ «Укрзалізниця» збирання врожаю, зокрема пізніх зернових культур. Про це пише Rail.insider із посиланням на сторінку компанії у Facebook.

У корпорації зауважують, що на аукціонах у системі ProZorro ціни послуги з оренди вагона-зерновоза зросли фактично в 10 разів. Якщо у липні ставки становили 500—600 грн, то 29 жовтня вони сягнули майже 6 тис. грн на добу.

«Це повний колапс! Приватні перевізники категорично відмовляються укладати контракти на перевезення на листопад, адже неможливо визначити та спрогнозувати ціну послуги. Куди дівати зерно? Склади переповнені. Відвантаження припинилися повністю! Ситуація вкрай критична, 23 маршрути кинуті напризволяще», — наголошується у повідомленні.

Уточнюється, що ситуація найскладніша для невеликих виробників: «Найбільше ця катастрофа відіб’ється на сільськогосподарському виробнику, якому вже завтра ніде буде зберігати збіжжя. Дрібні фермери, які не мають власних сушарок і складів, загнані в глухий кут. Кагати з мокрим зерном просто зігниють на полях чи токах. А в наступний сезон ці аграрії увійдуть, у кращому випадку, із колосальними втратами, у гіршому — їх тяжку багаторічну працю просто буде закопано безслідно».

У коментарях до допису радник голови правління АТ «Укрзалізниця» Юрій Щуклін запитав, коли компанія розпочала планувати перевезення. На що представниця корпорації Тетяна Іваськів повідомила: «Частину спланували ще у червні, частину на початку вересня. На форвардні контракти також одразу домовлялись про відвантаження, але з ситуацією, яка складається з залізничним перевезенням, по домовленій у червні ціні так і не вдалось отримати вагони, змушені були підняти ціну перевізнику. Але це ще було не критичне підвищення цін, а те, що твориться зараз, — це просто колапс».

Інший дописувач Вадим Сияльський запитав про те, чому не взяли в оренду 100—200 власних вагонів. «В травні—червні були пропозиції від власників ЗРВ (зерновозів, — ред.). Також сьогодні є пропозиції на короткий строк, ціна від 2 тис. грн за добу оренди».

«Бо була нормальна співпраця з перевізниками, були домовленості, ніхто не очікував таких спекулятивних дій залізниці, не знали що більша половина тяги не буде підготовлена для перевезень…» — відповіла Тетяна.

Як повідомлялося раніше, 13 серпня повністю зупинилася робота елеваторів у Тернопільській області. Ситуація повторилася 22 серпня.

Читайте також