У межах Дев’ятого засідання Ради асоціації Україна-ЄС, що відбулося 20 березня у Брюсселі, українська сторона підготувала Звіт про виконання угоди за 2023 рік та передала стороні ЄС. З документа випливає, що у транспортній сфері прогрес в євроінтеграції становив лише 3% за рік. Про це пише Rail.insider із посиланням на ЦТС.
Зазначений прогрес, за даними КМУ, реалізований у кількох кроках.
Так, 22 грудня 2023 року було підписано Порозуміння високого рівня між Україною та Європейським Союзом про поширення індикативних мап Транс’європейської транспортної мережі в Україні (TEN-T), що забезпечить внесення до TEN-T нових маршрутів, які ведуть до кордонів з країнами-членами Європейського Союзу, а також до Республіки Молдова. Внесення маршрутів до мап TEN-T забезпечує доступ до фінансових інструментів ЄС для реалізації інфраструктурних проєктів на відповідних ділянках, зокрема у межах фінансового інструменту Європейського Союзу «Механізм «Сполучення Європи» (Connecting Europe Facility, CEF), що стане ключовим для покращення транспортного сполучення з Європейським Союзом шляхом включення України у транс’європейські мережі.
Окрім того, 6 червня 2023 року у Львові було укладено відповідну угоду між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, з іншої сторони, про участь України у програмі ЄС «Механізм «Сполучення Європи», що дасть змогу залучати фінансування ЄС для розвитку транспортних артерій та підтримки стійких транс’європейських мереж у сферах транспорту, енергетики та цифрових послуг.
У межах програми CEF Call 2022 підписано відповідні грантові угоди для фінансування реалізації шести проєктів розбудови західного кордону. Реалізація проєктів спрямована на модернізацію автомобільних і залізничних пунктів пропуску.
У галузі внутрішнього водного та міжнародного морського транспорту ухвалено низку нормативно-правових актів на основі законодавства ЄС та відповідно до зобов’язань України за Угодою про асоціацію: наказ Мінінфраструктури від 17.10.2023 № 956 «Про затвердження Правил реєстрації операцій із шкідливими речовинами на суднах, у морських і річкових портах та терміналах»; наказ Мінінфраструктури від 10.11.2023 № 1030 «Про затвердження Порядку уповноваження класифікаційного товариства (визнаної організації) на здійснення нагляду за виконанням на морських суднах вимог, встановлених законодавством України та міжнародними договорами України у сфері торговельного мореплавства»; наказ Мінінфраструктури від 24.03.2023 № 177 «Про внесення змін до Статуту державного підприємства «Укрводшлях»; наказ Мінінфраструктури від 30.05.2023 № 462 «Про затвердження Положення про річкову інформаційну службу».
Разом із тим розроблено проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, що стосуються торговельного мореплавства та судноплавства на внутрішніх водних шляхах». Також розроблено проєкти Законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання діяльності у сфері охорони життя та пошуку і рятування людей на морі» та «Про внесення змін до статті 284 Кримінального кодексу України щодо відповідальності капітанів суден за ненадання допомоги людям, які зазнають або зазнали лиха».
У сфері поштових послуг з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до Закону України № 2722-ІХ «Про поштовий зв’язок» було ухвалено: наказ Мінінфраструктури від 22.05.2023 № 430 «Про визначення призначеного оператора поштового зв’язку»; постанову Кабінету Міністрів від 10.10.2023 № 1071 «Про внесення змін до Правил надання послуг поштового зв’язку».
Що ж до автомобільного транспорту, то 16 березня 2023 року у ході першого засідання спільного комітету, створеного відповідно до угоди між Україною та Європейським Союзом про вантажні перевезення автомобільним транспортом, відповідно до статті 7(6) було ухвалено правила та процедури роботи спільного комітету, що надають повноваження спільному комітету ухвалювати рішення щодо продовження дії угоди.
Разом із тим за результатами засідання було одночасно ухвалено відповідне рішення щодо продовження дії угоди до 30 червня 2024 року та підписано головами делегацій української сторони та сторони ЄС. Рішення спільного комітету набрало чинності з дня його прийняття 18 грудня 2023 року було проведено чергове засідання спільного комітету, у ході якого стороною ЄС підкреслено важливість угоди та тверді наміри щодо продовження її дії і після 30 червня 2024 року.
Як повідомлялося раніше, прогрес у транспортній євроінтеграції України торік становив 2%.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики







