У межах програми Європейського Союзу «Механізм «Сполучення Європи» (CEF) погоджено проєкт інтеграції залізничної системи України в транспортну систему ЄС. Проєктну заявку 16 липня 2024 року було схвалено Координаційним Комітетом програми. Про це пише Rail.insider із посиланням на інформацію АТ «Укрзалізниця».
Проєкт передбачає вдосконалення залізничної мережі та розвиток колії 1435 мм для забезпечення технологічної сумісності та підвищення пропускної спроможності залізничної інфраструктури. Його загальний бюджет — 85,91 млн євро, CEF надасть Укрзалізниці 42,95 млн євро.
«Україна продовжує свій євроінтеграційний шлях та має системну підтримку з боку ЄС. Так, CEF другий рік поспіль виділяє кошти на реалізацію стратегічних інфраструктурних проєктів, які будуть спрямовані на розбудову євроколії на території України, завдяки чому зможемо відкривати нові пасажирські маршрути та нарощувати транзитний потенціал України», — розповів голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Лященко.
У межах заявки планується реалізувати:
- проєктування реконструкції споруд залізниці зі впровадженням колії 1435 мм на дільниці Чоп—Львів;
- проєктування реконструкції споруд залізниці з будівництвом колії 1435 мм та електрифікацією на дільниці Львів—Чернівці—Вадул-Сірет—Держкордон;
- розробку стратегії реконструкції Львівського залізничного вузла з урахуванням перспектив розширення залізничної мережі колії шириною 1435 мм транс’європейської транспортної мережі (TEN-T) на території України;
- проєктування та будівництво колії 1435 мм з електрифікацією на дільниці Павлове ІІ/Матевці—Ужгород;
- електрифікацію колії 1435 мм на дільниці Чоп—Ужгород.
Окрім того. передбачені витрати на проведення експертизи щодо відповідності вимогам TSI вищезазначених проєктів, а також дільниць Ковель—Ягодин—Держкордон і Медика/Мостиська ІІ—Львів (Скнилів).
Як повідомлялося раніше, схвалено всі подані Україною проєкти у межах програми CEF.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики