Україна у 2023 році лише на 2% наблизилася до виконання своїх євроінтеграційних зобов’язань у галузі транспорту, збільшивши частку імплементації європейських директив із 53% до 55%. Про це розповіли у громадській організації Vision Zero, яка проаналізувала інформацію з урядового сайту «Пульс Угоди» за підсумками 2023-го та 2022 років, пише Rail.insider із посиланням на ЦТС.
За даними сайту, Кабінет Міністрів України додав до свого «портфеля» два відсоткові пункти, підвищивши показник імплементації з 56% до 58%. Комітет Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури не мав за рік жодного прогресу, залишаючися на позначці 19%. Найбільшого прогресу досягли Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України (Мінвідновлення) та інші центральні органи виконавчої влади у галузі транспорту, їхній спільний показник виконання Угоди про асоціацію зріс з 33% до 42%.
Станом на 10 січня 2024 року частка прострочених зобов’язань, за даними урядового сайту, становить:
- Кабінет Міністрів України — 42% невиконання;
- інші центральні органи виконавчої влади — 68% невиконання;
- Комітет ВРУ з питань транспорту та інфраструктури — 81% невиконання.
Серед євроінтеграційних проєктів законів, які тогоріч не розглядав транспортний комітет ВРУ, є імплементація Регламенту 1370/2007/ЄC. Пакет із п’яти проєктів законів (№ 5149 як головний та доповнюючі №№ 5150, 5151, 5152 та 5185), зареєстрований ще три роки тому, задовго до повномасштабного вторгнення РФ на територію України. Цей пакет законодавчих змін потрібен як для набуття Україною членства в ЄС, так і для створення можливості організаторам перевезень на місцях перейти на сучасні принципи замовлення та фінансування послуг громадського транспорту.
З проханням ухвалити цей пакет законів до законодавців неодноразово зверталися різні міста. Так, майже 100 представників органів місцевого самоврядування, які брали участь у Всеукраїнському форумі міської мобільності, що відбувся у Львові 26–28 квітня 2023 року, скерували до парламенту спільне звернення з проханням пришвидшити розгляд цього питання.
На думку експертів громадської організації Vision Zero, такий повільний прогрес імплементації Угоди віддаляє в часі євроінтеграцію України та ускладнює життя міст та громадян уже зараз.
Як повідомлялося раніше, єдиною євроінтеграційною сходинкою Укрзалізниці стала корпоратизація.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики