Компанія ТОВ «Термінал-захід», що є дистриб’ютором польського виробника рухомого складу Pesa поскаржився до Антимонопольного комітету на умови закупівлі 100 пасажирських вагонів для Укрзалізниці.
На думку потенційного учасника, тендерна документація прописана під Крюківський вагонобудівний завод, а саме під вагони його виробництва, які той постачав УЗ за результатами закупівлі у 2018 році.
Також скаржник додав листа від Швейцарської компанії Stadler до нардепа Олександра Сухова. У ньому швейцарська компанія повідомляє, що не буде брати участь у закупівлі УЗ, адже заявлені технічні характеристики вагону застарілі.
Тепер АМКУ протягом 20 днів має розглянути скаргу, а потім може надати УЗ час для виправлення дискримінаційних умов у документації, а це ще 30 днів.
Тим часом у коментарі виданню «Мінтранс» усе той же нардеп Сухов повідомив, що розв’язання проблеми може стати придбання вагонів у лізинг й тоді не треба буде проводити тендер, а це пришвидшить процедуру закупівлі.
Також, зауважимо, що відповідно до чинного законодавства, якщо УЗ двічі скасує торги, то вона має право укласти договір на ці вагони за договірною процедурою з тим учасником, якого обере сама.
Нагадаємо, тендер щодо купівлі 100 пасажирських вагонів було оголошено Укрзалізницею 25 лютого. Аукціон мав відбутися 5 травня. Очікувана вартість становить 3,044 млрд грн.
P.S. Виданню «Мінтранс» представники польської PESA повідомили, що компанія «Термінал-захід» не має жодного відношення до їх підприємства.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики