Новини бізнесу, Новини, Рухомий склад

В ЕВА розкритикували новий порядок списання вантажних вагонів

Чергова редакція Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів майже не відрізняється від попередньої. Про це йдеться в заяві Європейської бізнес асоціації. Зокрема в асоціації звернули увагу на кілька питань, які Міністерство інфраструктури так і не спромоглося врегулювати.

Що не так з новим проєктом щодо списання вантажних вагонів:

  1.  Строки використання спеціалізованих вантажних вагонів значно обмежуються, що, за підрахунками компаній-членів асоціації, призведе до значного скорочення їхньої кількості у період до 2028 року, у тому числі буде виведено з експлуатації понад 34% окатишовозів (вагони для транспортування грудок подрібненого рудного концентрату). Спеціалізований рухомий склад є гостродефіцитним. По суті, використання таких вагонів є або безальтернативним, або обмежено замінним. Представники бізнесу зазначають, що вже зараз досить важко поповнити баланс вагонів, що виводяться з експлуатації через тривалий термін окупності та обмежений сегмент ринку, де можуть бути використані такі вагони.
  2. Проєкт Порядку встановлює, що граничний строк служби вантажного вагона розраховується за результатами контрольних випробувань на кожну модель або тип вантажного вагона. Водночас ні запропонована редакція проєкту наказу, ні чинне законодавство не містять процедуру/порядок/критерії проведення контрольних випробувань вантажних вагонів, а також не визначають, у якій формі, у які строки та ким формується результат випробувань, не містять інформацію щодо вільного доступу до результатів контрольних випробувань.

Як пропонується доопрацювати ініціативу:

  • не запроваджувати обмеження щодо граничного строку служби для спеціалізованих вагонів (у тому числі, окатишовозів та коксовозів);
  • не обмежувати використання вагонів з продовженим терміном служби, рішення за якими буде ухвалене до моменту набрання чинності проєкту наказу, після завершення терміну такого продовження;
  • установити обмеження на продовження строку служби тільки для універсальних піввагонів, зерновозів на рівні коефіцієнту 1,5 від нормативного терміну їх служби, а для цистерн – на рівні коефіцієнту 2,5 від нормативного терміну їх служби;
  • встановити термін продовження терміну служби вантажного вагону після проведення капітального ремонту строком на 5 років.

Раніше у  Федерації роботодавців транспорту України також розкритикували чергову версію доопрацьованого проєкту наказу «Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті».

Нагадаємо, в лютому Міністерство інфраструктури оприлюднило нову редакцію проекту наказу “Про затвердження Порядку встановлення заборони експлуатації вантажних вагонів на залізничному транспорті”.

Вперше відповідний наказу МІУ оприлюднило у жовтні минулого року. Проте Державна регуляторна служба “завернула відповідний проєкт наказу Міністерства інфраструктури, адже, на думку ДРС, “проєкт наказу був розроблений без дотримання ключових принципів державної регуляторної політики: доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, прозорості та врахування громадської думки”.

Удруге проєкт був опублікований наприкінці минулого року. Проте далі обговорення процес не пішов.

Читайте також