Обсяги перевезень зернових залізницею і надалі залишатимуться в діапазоні 3,6 – 3,8 млн тонн на місяць — ЗМІ
Тарифи, Новини

В УЗ не планують змінювати умови довгострокових контрактів через зниження ставок на вагони

В Укрзалізниці не планують переглядати ціну за використання зерновозів та піввагонів через падіння ціни на ринку. Про це заявив директор департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Іван Хоряков під час інтенсиву  “Залізниця 2020-2021: підсумки та прогнози”.

“Був укладений договір на добровільній основі між двома сторонами. На той момент, коли він укладався, було одне очікування ринку перевезень. У результаті одна зі сторін договору не досягла бажаного. Що далі робити? Є різні способи розірвання договору.  Ну тій стороні договору, що отримала вигоду, було б дуже дивно починати процедуру розірвання договору. Вона в цьому випадку вигодонабувач. Цей інструмент закріпив довгу ціну використання вагона й навіщо? Яка логіка добровільного розірвання договору? Тим паче коли в нас жорсткий аудит. Якими б ми не були акціонерними, але ми держпідприємство”.

Проте Хоряков зауважив, що наступна редакція довгострокового договору буде більш гнучкою. Зокрема він заявив:

“Можливо, я помиляюся, але редакція “довгого договору” будувалася на очікуванні дефіциту рухомого складу. Якщо ж ми переходимо на очікування профіциту унаслідок зміни парадигми, то зараз, розробляючи нову редакцію договору, ми спробуємо зробити його більш гнучким, з якоюсь волатильністю виконання договору. Після того як розробимо його, а я думаю, він на фінальній стадії, то опублікуємо. Далі будемо обговорювати з потенційними замовниками”.

Нагадаємо, з 12 червня УЗ ввела в дію перші довгострокові контракти. Суть послуги: при замовленні від 200 вагонів (зерновози або піввагони) на місяць на термін від 9 до 12 місяців вантажовідправник отримує фіксований тариф використання вагона.

Проте наразі мінімальна ставка на тих же “голландських аукціонах” на ці види вагонів нижча, ніж закладена в довгострокових контрактах. Тож середньозважена вартість, яку замовники пропонували за зерновоз у листопаді, склала 531 грн/добу без ПДВ.

Читайте також