В АТ «Укрзалізниця» провели зустріч із представниками бізнесу. Під час неї порушили ключові питання, які викликали найбільше інтересу на попередніх обговореннях: якість ремонту вантажних вагонів та процес автоматизованого розподілу вагонів у ремонт (так звана є-черга). Про це написав у Facebook член правління товариства (напрям «Ремонт і виробництво») Євген Шрамко, інформує Rail.insider.
На заході представники товариства презентували консолідований звіт за якісними показниками ремонту.
«Це напрям, в якому ми системно працюємо: постійно здійснюємо моніторинг відчеплених вагонів, фіксуємо виявлені несправності, аналізуємо першопричини та ведемо цифрові реєстри для оперативного обліку й ухвалення управлінських рішень», — зауважив Євген Шрамко.
Окремий блок зустрічі був присвячений впровадженню є-черги на ремонт вантажних вагонів. Передбачається, що вона стане ключовим інструментом для підвищення прозорості процесів і мінімізації корупційних ризиків.
«Презентували процедуру автоматизованого розподілу вагонів, узгодили покрокову модель укладання договорів. Упродовж місяця плануємо надіслати бізнесу приклад оновленого договору. Запуск системи запланований до кінця року. Зважаючи на масштаб змін, передбачено перехідний період для адаптації учасників ринку», — наголосив член правління УЗ.
Як зауважили в Асоціації українських залізничних вантажовідправників, схема процесу ремонту вантажних вагонів складається з трьох основних етапів:
- Планування та укладання договору: містить публікацію інформації, звернення замовника, перевірку документів та підписання договору.
- Організація та виконання ремонту: передбачає формування сервісних заявок, попередню оплату, підтвердження заявки в електронному кабінеті, організацію перевезення через систему «е.Портал УЗ-Карго» та безпосереднє виконання ремонту на базі ВРП.
- Остаточний розрахунок і документообіг: передбачає формування актів і первинних документів з КЕП та остаточний розрахунок.
У свою чергу проблемні питання Асоціації прокоментував заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов.
Він уточнив, що одна з ключових проблем, які створюють затримки, — тривале підписання договорів на ремонт (від місяця і більше). Для вирішення цієї проблеми «УЗ Вагон-Сервіс» має розробити систему для електронного підписання договорів.
Окрім того, аби забезпечити справедливу та прозору черговість постановки вагонів на ремонт, буде запроваджена система електронної черги. За словами Валерія Ткачова, застосунок розробники планують представити до кінця року, після чого буде проведено навчання для операторів.
Для покращення інформування про відчеплення вагонів, їх ремонт та інші питання, пов’язані з експлуатацією, департамент технології перевезень та комерційної роботи планує укласти з власниками вагонів новий договір на курсування мережею АТ «Укрзалізниця». Передбачається, що угода упорядкує багато питань, зокрема своєчасне інформування про відсутність чи наявність ремонту. Аналогічний договір вже підписано з іноземними власниками вагонів.
Як повідомлялося раніше, збитки вагоноремонтного напряму УЗ цьогоріч сягнуть 600 млн грн.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики











