Міжнародні новини, Новини

Вантажний коридор в обхід РФ демонструє зростання

Обсяги залізничних вантажів, що проходять Середнім коридором (через Казахстан, Азербайджан та Грузію в обхід РФ), минулого року зросли на 52%. Очікується, що цього року збільшення буде ще значнішим через підвищений інтерес до коридору як альтернативного мультимодального маршруту між Європою та Китаєм. Про це пише Rail.insider із посиланням на railfreight

Зауважимо, що маршрут з’єднує Китай і Європу через Казахстан, Каспійське море, Азербайджан, Грузію, а потім Туреччину або Чорне море, залежно від кінцевого пункту призначення.

За даними дочірньої компанії Азербайджанських залізниць і активного учасника Середнього коридору — Ady Container, на цей коридор припадає лише 3—5% загальних обсягів вантажів, що прямують між Китаєм та Європою. Проте у 2021 році ним перевезено 29 тис. TEU (проти 19 тис. за попередній рік), тож зростання становить 52%.

Цьогоріч очікується, що цифра зросте ще більше, адже через військове вторгнення РФ в Україну перевізники шукають варіанти перевезень в обхід держави-агресора. Щоправда, маршрут має свої складнощі. Зокрема, стримувальним фактором є високі ціни на перевезення морем.

На думку Джанката Їлдіза з Middle Corridor Logistics, Середній коридор не зможе перебрати на себе всі обсяги, які транспортувалися через РФ. Проте деякі зміни у сталих перевезеннях вже відбуваються. Так, про сплеск вантажних перевезень повідомили у Казахстані. Обсяг вантажів Казахстану, перевезених через свої порти на Каспійському морі за перші два місяці 2022 року виріс на 5,4%.

Нагадаємо, що європейські компанії переходять на маршрут з Китаю до ЄС в обхід РФ.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також