Новини, Економіка

Верховна Рада пропонує на законодавчому рівні встановити мінімум локалізації для машинобудування

37 депутатів Верховної Ради пропонують законодавчо закріпити вимогу щодо локалізації виробництва чотирьох підгалузей машинобудування на 25-40%. Про це повідомляє GMK.Center з посиланням на відповідний законопроєкт №3739, який 24 червня зареєстровано в парламенті.

Наразі текст законопроєкту не оприлюднений на сайті Ради. Проте один з авторів, нардеп Дмитро Кисилевський, написав у Facebook:

«Законопроєкт про локалізацію пропонує ринок тим інвесторам, які вкладають у виробництво в Україні. Хочеш отримати контракт, оплачений грошима українських громадян, – розмісти або локалізуй виробництво в Україні. Створи роботу для українських громадян і заплати податки в бюджет українського міста».

Крім цього, він повідомив деталі запропонованого законопроєкту:

  • вимога локалізації поширюється на чотири підгалузі машинобудування: залізничний транспорт, міський пасажирський транспорт, комунальна техніка і спецтехніка, енергетичне машинобудування;
  • вимога локалізації на рівні 25-40% на початковому етапі;
  • тимчасовий захід на 10 років;
  • локалізація є кваліфікаційним критерієм для участі в закупівлі. Здатний забезпечити локалізацію – візьми участь в тендері й конкурують;
  • методику визначення ступеня локалізації затверджує Кабінет Міністрів.

За його словами, очікуваний економічний ефект від цього законопроєкту може бути таким:

  • зростання ВВП на 3,9 процентних пункти протягом 3-5 років;
  • створення 62,5 тис. нових робочих місць;
  • зростання податкових відрахувань приблизно на 8%.

Прокоментував у себе на сторінці депутат і закупівлю локомотивів Укрзалізницею:

«Якщо Укрзалізниця хоче купити локомотив GE, Alstom, Siemens або будь-який інший – будь ласка. Але за умови, що вони здійснять 30%-ву локалізацію виробництва», – уточнив парламентарій.

Зауважимо, конкурс на постачання електровозів для реалізації проєкту з оновлення парку електровозів Укрзалізниця передбачатиме 35% локалізації виробництва. Про це вчора заявив член правління УЗ Франтішек Буреш.

Відповідний мінімальний рівень локалізації визначило Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства разом із Міністерством інфраструктури України та профільними асоціаціями українських промислових компаній.

Нагадаємо, раніше урядовий комітет схвалив уведення пілотного проєкту щодо локалізації у держзакупівлях. Так, документом буде затверджено перелік техніки та порядок визначення ступеня локалізації такої техніки, а також окреслені умови в системі державних закупівель.

У міністерстві заявляють, що якщо при виробництві товару український компонент становить понад 35%, то такий товар претендує на додатковий неціновий критерій – локалізація.

Читайте також