Європейська комісія не має фінансування на покриття додаткових транспортних витрат для транзиту агропродукції з України після того, як РФ вийшла із «зернової угоди» та почала обстрілювати порти. Про це стало відомо агентству Reuters, повідомляє «Європейська правда».
Міністерство аграрної політики та продовольства України 21 липня звернулось із листом до віцепрезидента Єврокомісії Валдіса Домбровскіса з проханням надати фінансову допомогу для покриття додаткових транспортних витрат, пов’язаних із використанням маршрутів ЄС для транспортування зерна («шляхи солідарності»).
За оцінками України, додаткові витрати становлять 30—40 доларів на 1 т продукції. У листі також міститься прохання розширити «шляхи солідарності» на 1–1,5 млн т на місяць за рахунок «зелених коридорів», зокрема до Адріатичного моря, країн Балтії, Німеччини та Нідерландів.
Проте джерела в Єврокомісії повідомили Reuters, що поки ЄС не має ані додаткового фінансування, ані плану підтримки українського експорту.
Одне дипломатичне джерело розповіло агентству, що кошти на потреби України можуть надійти лише після середньострокового перегляду бюджету. Але на це може піти ще кілька місяців — навіть з урахуванням того, що незабаром очікується осінній врожай кукурудзи.
Крім того, джерело повідомило про все більшу протидію імпорту українського збіжжя в ЄС, оскільки деякі країни не бачать сенсу в тому, щоб оплачувати додаткові транспортні витрати через запроваджену ЄС тимчасову заборону на цей імпорт.
«Це не роль Єврокомісії — забезпечувати (транспортне) страхування. Держави можуть давати гарантії, але остаточних дискусій немає», — додав співрозмовник Reuters.
Як повідомлялося раніше, Польща закриє кордон у разі відмови ЄС продовжити ембарго на імпорт українського зерна.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики