Обсяг перевезень залізничним транспортом Польщі за підсумками 2023 року скоротився на 3,2% порівняно з 2022 роком — до 230 млн т. Про це свідчать дані Польського статистичного управління (GUS), пише Rail.insider із посиланням на GMK Center.
Загальний обсяг перевезень транспортом за минулий рік становив 570,3 млн т, що на 2,2% менше порівняно з 2022 роком та є найнижчим результатом за останні три роки. Зниження відбулося майже за всіма видами перевезень, окрім автомобільного транспорту.
Скорочення перевезень залізницею викликано переважно зменшенням обробки паливних вантажів, зокрема вугілля, а також сталі. Як очікують місцеві залізничні оператори, 2024 рік може стати важчим для галузі.
«Що стосується залізничного транспорту, то можна очікувати погіршення показників, особливо у квітні–липні через зменшення обсягів перевезень вугілля. Не варто очікувати й значного зростання перевезень вантажів, динаміка яких, безсумнівно, буде сформована економічним станом Німеччини. Ситуація в Україні та Німеччині, безумовно, визначить, яким буде ринок у 2024 році», — зауважив президент Ciech Cargo Анджей Павловський.
Зазначимо, Польща є основним напрямком експорту-імпорту продукції з та до України після початку повномасштабного російського вторгнення. За останні два роки польський транспорт обробив велику кількість українських вантажів, але останні події на кордоні значно перешкоджатимуть перевезенням у 2024 році.
За даними GUS, у 2022 році залізниці Польщі обробили 237,6 млн т вантажів, що на 0,1% менше порівняно з 2021 роком. На експорт було відвантажено 12,4 млн т вантажів, імпортних вантажів оброблено 20,3 млн т, транзитом — 3 млн т, у внутрішньому сполученні — 64,3 млн т. Найбільша частка у загальному обсязі перевезень транспортом у 2022 році припала на залізну руду й іншу продукцію ГМК — 23,7%. Ще 5,2% посіла металопродукція.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики