Заступник голови парламентського комітету з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко вважає, що залізницю потрібно демонополізувати та дерегулювати. Про це він написав у авторській колонці для “Економічної правди”.
Так, народний депутат від фракції “Слуга народу” пише, що Україні варто вивчити досвід США у реформуванні залізниці. Зокрема він зазначає, що надмірне регулювання умов діяльності залізничного транспорту разом зі зростанням конкуренції з автомобільним та річковим транспортом у США призвело майже до повного краху залізничної галузі. До кінця 1970-х років різко скоротилася частка перевезень залізничним транспортом: із 75% до 30-35%.
Після чого американці почали проводити економічну дерегуляцію транспорту.
“Вийшов новий акт, який надав залізницям право визначати та змінювати тарифи, домовлятися з перевізниками вантажів про контрактні ціни, відмовитися від надання невигідних послуг. Протягом 1980-1999 років відбулися радикальні зміни у сфері залізничних перевезень. Була проведена ліквідація неефективних активів та оптимізація економічної й комерційної діяльності. Так, відбулося зниження експлуатаційної довжини шляхів, зменшилася кількість залізничних локомотивів і вагонів”, – пише Крейденко.
Це призвело до того, що зріс інтерес інвесторів до галузі: дохід на вкладений капітал підвищився у 3,5 раза. Середній рівень тарифів знизився вдвічі та продовжував падати. Ціна перевезення для відправників вантажу після скасування регулювання знижувалася, а собівартість перевезень зменшувалися інтенсивніше за тарифи.
Таким чином нардеп робить висновок, що досвід США, а саме демонополізація та дерегуляція ринку залізничних перевезень є ключем до розвитку галузі.
“Важливо допустити на ринок приватних операторів, які створюватимуть умови для конкуренції та підвищуватимуть якість послуг. Конкуренція стимулює зниження вартості квитків, що збільшує попит на цей вид транспорту”, – резюмує Володимир Крейденко.
Нагадаємо, раніше у Верховній Раді група з 13-ти народних депутатів зареєструвала законопроєкт №3432, який пропонує створити тимчасову слідчу комісію для перевірки й оцінки стану Укрзалізниці.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики









