Новини, Укрзалізниця

Парламент затвердив звіт ТСК: основні аспекти

Сьогодні на засіданні парламенту народні депутати заслухали звіт тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань перевірки та оцінки стану акціонерного товариства «Українська залізниця» та затвердили відповідну постанову (296 голосів — за). Доповідь про стан Укрзалізниці представила очільниця ТСК Юлія Гришина, передає Rail.insider.

Повністю назва документа звучить так: «Проєкт Постанови про звіт Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань перевірки та оцінки стану акціонерного товариства «Українська залізниця», розслідування фактів можливої бездіяльності, порушення законодавства України органами управління зазначеного підприємства, що призвели до значного погіршення технічного стану підприємства та основних виробничих показників».

Слідча комісія запрацювала у січні. За час своєї роботи її члени прийшли до невтішних висновків. Зокрема, у травні ТСК рекомендувала уряду звільнити керівництво та членів наглядової ради компанії, назвавши їх неефективними менеджерами.

Крім того, на початку липня тимчасова слідча комісія оприлюднила ґрунтовний звіт. У ньому наголошувалося, що рухомий склад та інфраструктура АТ «Укрзалізниця» перебувають у критичному стані. Зокрема, майже 60% локомотивів, які працюють на коліях Укрзалізниці, технічно не придатні для експлуатації через загрозу безпеці руху. Через неможливість експлуатації в останні роки закрито 400 км головних колій і 1800 км — станційних, а також 2,5 тис. стрілочних переводів. Окрім того, до 2025 року списанню підлягає третина вантажних вагонів УЗ.

Водночас починаючи з 2016 року УЗ фінансувала ремонти переданих їй основних фондів майже втричі менше за нормативну потребу. Штучно скорочувала операційні витрати на 8,2 млрд грн на рік.

Голова ТСК підкреслила, що стан, в якому опинилася Укрзалізниця, не дає їй змогу виконувати основні завдання щодо перевезень пасажирів і вантажів. Також наголосила на тому, що у звіті навели прізвища винуватців — це «топменеджмент, який є корупційним та непрофесійним».

Народна депутатка зауважила, що за 5 років вартість активів УЗ знизилася з 208 до 142 млрд грн.

«Через вплив олігархічних груп, які регулярно не доплачували Укрзалізниці, зокрема за вантажні перевезення, компанія недоотримала 100 млрд грн за 5 років», — заявила Юлія Гришина на засіданні парламенту.

Акцентувала посадовиця й на аспекті підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення, яке нещодавно вдалося вирішити. Нагадаємо, що вони зросли із 17 серпня.

«Йде певний рух щодо зміни топменеджменту. Але цей рух є недостанім. Топменеджмент Укрзалізниці потрібно терміново змінювати та притягати цих людей до відповідальності. Крім того, вчора прийнято закон щодо відкриття їхніх заробітних плат. Тож наступним кроком має бути приведення у відповідність їхніх зарплат до результатів роботи», — резюмувала Юлія Гришина.

До обговорення законопроєкту доєдналися народні депутати Сергій Рудик та Олександр Колтунович. Вони наголосили на підтримці вітчизняного виробника, зокрема запропонували розглянути Крюківський вагонобудівний завод як пріоритетний при закупівлі рухомого складу Укрзалізницею. Олександр Колтунович також нагадав про законопроєкт, яким пропонується обмежити участь у наглядових радах некомпетентних фахівців.

 

 

Читайте також