Під загрозою зриву опинилося плановане з грудня 2024 року міжнародне пасажирське сполучення євроколією 1435 мм Перемишль—Хирів—Загуж. Про це у Facebook написав член правління ГО «Linia102.ua» Віктор Гальчинський, інформує Rail.insider.
За його словами, на побудову колій для зазначеного сполучення Україна та Польща спільно витратили приблизно 1,5 млрд грн.
«Минулої п’ятниці, 13 вересня, мала відбутися історична подія — промоційний проїзд польського пасажирського потяга за маршрутом Перемишль—Нижанковичі—Хирів—Устрики Долішні—Загуж, який планував зацікавлений у маршруті польський перевізник SKPL. Погоджений залізничними відомствами проїзд був скасований буквально за два дні через відмову головного коменданта Прикордонної варти Польщі без пояснення причин. Цікаво, що в обґрунтуванні пан головний комендант послався на… ст. 9 чинної угоди між Україною та Польщею про пункти пропуску через державний кордон, яка дозволяє за спільним рішенням керівників прикордонних служб двох країн погоджувати перетин кордону поза чинними пунктами пропуску або ж здійснення іншого виду контролю на діючих пунктах пропуску без довготривалої процедури обміну нотами», — наголосив Віктор Гальчинський.
Він додав, що під питанням наразі й «обмежена» версія міжнародного залізничного сполучення Загуж—Хирів. Хоча SKPL має дозвіл польського регулятора на рейси цим маршрутом з грудня 2024 року.
За даними польського видання Rynek Kolejowy, на формально відкритому для оформлення пасажирів залізничному терміналі пункту пропуску Смільниця—Кросценко станом на початок осені досі не розпочалися роботи для його приведення у відповідність до поточних вимог. Оскільки часу залишається мало, є ризик, що термінал не буде готовий. Якщо ж поїзд поїде, він буде суто комерційним: влада Підкарпатського воєводства Польщі наразі відмовилася від попередньо озвучених планів бути замовником перевезень на польській частині маршруту.
«Пишу це все для того, щоб тримати тему в фокусі суспільної уваги. Адже успішна експлуатація прикордонних маршрутів колією європейського стандарту є не локальною історією для Львівщини, а маркером доцільності розбудови євроколії з Польщі в Україну. Не буде локальних маршрутів — не буде глобальних проєктів. Це підтверджують дії керівництва програми Connecting Europe Facility, яке відмовило у фінансуванні проєкту євроколії Мостиська ІІ—Скнилів, натомість охоче виділило кошти на євроколію Чоп—Ужгород», — підсумував Віктор Гальчинський.
Як повідомлялося раніше, УЗ припинила продаж квитків на поїзди Рава-Руська—Варшава.
На фото: технічний заїзд потяга SKPL Загуж—Хирів—Нижанковичі навесні 2024 року (світлина зі сторінки у Facebook Віктора Гальчинського)
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики