Інфраструктура, Міжнародні новини, Новини

Будівництво колії 1520 мм до Гданська допоможе Польщі заробляти на транзиті, — міністр

Лише розширення терміналів на польському узбережжі нічого не дає. Набагато серйозніша проблема полягає в тому, що зерно потрібно везти до Гданська чи Гдині з України. Адже є складнощі, пов’язані з тим, що у країнах різна ширина залізничної колії: у Польщі — 1435 мм, в Україні — 1520 мм. Про це польському виданню Puls Biznesu розповів міністр аграрної політики та продовольства України Микола Сольський, пише Rail.insider із посиланням на Latifundist.

«В Україні вагонів для перевезення зерна в рази більше, ніж у всій Європі, від Румунії до Португалії. Це означає, що немає сенсу інвестувати в такі вагони, які курсували б на коліях європейського стандарту. Єдиний спосіб вирішити цю проблему — побудувати широкі залізничні колії від кордону з Україною до Гданська та Клайпеди в Литві. Це дасть змогу Польщі заробляти на транзиті та відправляти українське зерно у світ через Гданськ. Скажу більше: Польща зможе будувати на своєму узбережжі заводи з переробки українського зерна та експортувати готову продукцію, на чому, звичайно, зароблятиме ще більше», — сказав Микола Сольський.

За його словами, рік тому українська організація, що об’єднує підприємства зернової, нафтопереробної та металургійної промисловості, написала з цього приводу польському уряду. Компанії зауважили, що готові гарантувати конкретні обсяги перевезень у кожній із цих галузей на 10 років вперед. В Україні є інвестори, готові профінансувати такий інфраструктурний проєкт, зазначив міністр.

«Питання, яке має бути вирішене, — це ухвалення польським парламентом спрощеної процедури такого інвестування. Такий спрощений порядок вже прийнятий у Польщі, наприклад у випадку будівництва нафтопорту чи газового термінала. Я знаю, що ця пропозиція була проаналізована», — додав очільник відомства.

Як повідомлялося раніше, частка українського зерна у перевалці польських портів становить 10%. Водночас у Польщі розглядали можливість подовжити колію 1520 мм до порту Гданськ.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також